تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

فعالیت کشتارگاه صنعتی ایلام با پیگیری مسئولان تعیین تکلیف شود

فعالیت کشتارگاه صنعتی ایلام با پیگیری مسئولان تعیین تکلیف شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وضعیت فعالیت کشتارگاه صنعتی استان بسیار نامطلوب است که باید وضعیت این کشتارگاه به همت مسئولان استان تعیین تکلیف شود.

 

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار روز شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان دامپزشکی استان، اظهار کرد: ساماندهی و شروع به فعالیت کشتارگاه ایلام یک مطالبه بحق و ضروری مردم است.

 

وی افزود: برخورداری از گوشت سالم و بهداشتی حق همه مردم است که این نیاز ضروری با تعیین تکلیف و ساماندهی کشتارگاه صنعتی ایلام امکان پذیر خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: نظارت بر تامین گوشت سالم و بهداشتی و ذبح شرعی دام از وظایف و رسالت های سنگین دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی است.

 

وی تاکید کرد: نکته مهم و حائز اهمیت اینکه طبق طبق آیات قرآن کریم حیوانات دارای شعور و درک از پیرامون خود هستند و دین مبین اسلام برای آنها حقوقی را قائل شده است که باید دامپزشکان و دامداران به این نکات مهم توجه داشته باشند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این دیدار، اظهار کرد: دامپزشکی در کنار وظیفه نظارتی بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی، اقدامات و خدماتی چون مایه کوبی احشام و طیور بر علیه بیماری های مختلف را انجام می دهد.

 

” یونس احمدی” افزود: تعداد مایه کوبی های انجام گرفته در استان طی ۶ ماهه نخست امسال سه میلیون و ۸۸۴ هزار نوبت سر بوده و ایلام در زمره استان های برتر کشور در حوزه واکسیناسیون دام و طیور معرفی شد.

 

وی یادآور شد: دامپزشکی نظارت غذای افراد از مزرعه تا سفره را تحت نظارت دارد و در این راستان اقداماتی چون مایه کوبی، نظارت بر داورهای تجویزی، نظارت بر حمل و خروج یا ورود دام و طیور و جلوگیری از قاچاق دام و طیور، ممانعت از عرضه داروهای قاچاق، تشخیص بیماری و تلاش برای مداوای دام مریض توسط دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی انجام می شود.

 

احمدی ادامه داد: در نیمه اول امسال ۳۳ هزار مورد نظارت بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی صورت گرفت که در این زمینه هفت مورد پلمب مراکز عرضه غیرمجاز فرآورده های خام دامی و ۴۳ تن ضبط فراورده خام، ۱۶۸ مورد معرفی به مراجع قضایی، بازدید از واحدهای پرورش صنعتی و بومی طیور انجام شد.

 

وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی دام استان نیازمند تعیین تکلیف و ساماندهی است و راه اندازی و شروع به فعالیت این واحد از ضروری ترین نیازهای استان به شمار می رود.

 

به گزارش ایرنا، جمعیت دام سبک استان یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس و جمعیت دام سبک هم ۳۵ هزار راس است و ۳۸۴ واحد مرغداری و چهار واحد مرغ تخم گذار در استان مجوز فعالیت دارند.

 

دام سالم، غذای سالم، انسان سالم شعار امسال روز جهانی دامپزشکی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.