تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

سرپرست استانداری ایلام:

وزارت نیرو طرح سامانه گرمسیری را تا پایان دولت تکمیل کند

وزارت نیرو طرح سامانه گرمسیری را تا پایان دولت تکمیل کند
.

ایلام – سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه اجرای کامل طرح سامانه گرمسیری نقش مهمی در توسعه و تحول بخش کشاورزی استان دارد، گفت: این پروژه بزرگ و ملی هم اکنون با پیشرفت ۸۰ درصدی (حوزه وزارت نیرو) نیازمند توجه خاص این وزارتخانه برای تکمیل آن تا پایان دولت تدبیر و امید است.

محمد نوذری روز سه شنبه در آئین افتتاح طرح های آبرسانی روستایی استان ایلام که با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش های ارزنده وزارت نیرو در استان ایلام در حوزه آبرسانی اظهار داشت: وزارت نیرو پروژه های بزرگی چون سدهای گلال و چناره، تصفیه خانه فاضلاب ایوان و شبکه زهکشی فکه به طول ۲۲ هزار هکتار در نقطه صفر مرزی که جزو مطالبات عمومی بود را در استان تکمیل و به سرانجام رساند.

وی در خصوص پروژه بزرگ سامانه گرمسیری استان گفت: روند اجرایی این پروژه از طرف وزارت جهاد کشاورزی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در حوزه وزارت نیرو نیز با پیشرفت ۸۰ درصدی نیازمند توجه خاص وزارت برای تکمیل این پروژه بزرگ ملی تا پایان دولت تدبیر و امید است.

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به وضعیت پروژه های شبکه فاضلاب در استان نیز یادآور شد: هم اکنون ۵۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب است که در این خصوص نسبت به دیگر استان ها عقب هستیم و باید بیشتر کار شود.

نوذری تاکید کرد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام از ابتدا برای جمعیتی ۱۵۰ هزار نفری احداث شد که با توجه به جمعیت کنونی ۲۳۰ هزار نفری ایلام این پروژه جوابگو نبوده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی نیازمند توجه خاص برای تکمیل آن است.

وی به مشکلات زیرساختی شبکه آب در برخی از مناطق استان اشاره کرد و یادآور شد: در شهرهای ایلام و ملکشاهی با تنش آبی مواجه هستیم که می طلبد وزارت نیرو درصدد رفع و نواقص این مشکلات کمک های اعتباری لازم را داشته باشد.

سرپرست استانداری ایلام اضافه کرد: برای رفع مشکل کم آبی در شهر ایلام نیاز به تقویت پمپاژ های سد و تقویت خطوط برق است تا بتوانیم ۱۲۰ متر مکعب آب را به ظرفیت فعلی اضافه کنیم تا مشکل تنش آبی در مرکز استان به طور کامل رفع شود.

نوذری همچنین با اشاره به وضعیت تنش آبی در شهرستان ملکشاهی گفت: پروژه آب شیرین کن این شهر انجام و وارد مدار بهره برداری شد اما خط پروژه خط انتقال آب از سد ایلام به ملکشاهی هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست که برای تکمیل آن و پرداخت مطالبات پیمانکار نیازمند تخصیص اعتبار از سوی وزارت نیرو هستیم.

در چهل و دومین هفته از پویش (الف – ب – ایران “ساخت و سازها و ساز و کارها” امروز سه شنبه پنجم بهمن ماه و با حضور وزیر نیرو آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان به بهره برداری رسید.

در این آیین پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای شهرستان های چوار، ملکشاهی، دره شهر، سیروان، هلیلان و آبدانان با اعتبار ۱۰۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.