تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگوی تفصیلی با پانا خبر داد:

ملاقات و تقاضای انتخاباتی از آیت‌الله رئیسی؛ قاضی‌القضات چه پاسخی به اصولگرایان داد؟

ملاقات و تقاضای انتخاباتی از آیت‌الله رئیسی؛ قاضی‌القضات چه پاسخی به اصولگرایان داد؟
تهران - سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خبر داد تعدادی از چهره‌های جریان اصولگرا و از جمله «مهندس باهنر با آقای رئیسی ملاقات داشته و از ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 دعوت کرده‌‌اند اما آقای رئیسی تاکنون پاسخی نداده‌‌اند.»

سیدکمال سجادی از فعالان سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جریان‌های سیاسی برای انتخابات آینده در حال برنامه‌ریزی هستند و فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند به پانا گفت: «جامعه روحانیت مبارز ستادی را با عنوان شورای وحدت طراحی کرده و برای اولین بار اعتنای خوبی نسبت به احزاب اصولگرا، ارزشی و انقلابی شده است که همه آن‌ها در این ساختار حضور دارند.»

وی با اشاره به اینکه شورای وحدت دارای دو هیات اجرایی است، افزود: «یکی از آن‌ها مربوط به ریاست‌جمهوری ‌است و دکتر متکی مسئولیت آن را برعهده دارد و آقای موسی‌پور رئیس هیات اجرایی انتخابات شورای شهر را نیز عهده‌دار شده است.»

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «جلسات شورای وحدت به صورت مداوم برگزار می‌‎شود و کمیته‌های آن نیز در حال برنامه‌ریزی برای اجرای همایش‌های مختلف هستند. در مقابل اصلاح‌طلبان نیز سازوکارهای خودشان را برای انتخابات آینده دارند. بنابراین تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی کشور در حال اجرای برنامه‌ها و جلسات انتخاباتی هستند.»

سجادی تصریح کرد: «جامعه روحانیت مبارز به عنوان یکی از گروه‌های مرجع اصولگرایان به خوبی درحال فعالیت است چراکه ساختار حزبی پیدا کرده و در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها نیز این مدل از ساختار طراحی و در حال اجراست.»

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری فهرست منتسب به کمیته جوانان شورای وحدت با عنوان لیست شورای شهر تهران که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده است را تایید نکرد و گفت: «این‌ها نظر کمیته جوانان برای هیات اجرایی شورای وحدت بود؛ کارگران، مهندسین، کارمندان، احزاب دیگر و حتی خود موتلفه، اسامی زیادی داده‌اند که جمع آن‌ها بالای ۴۰۰ اسامی می‌شود.»

این فعال سیاسی اصولگرا در این‌باره اضافه کرد: «این اسامی نیاز به غربالگری دارد تا ۲۱ نفر از آن‌ها را انتخاب کنند. بنابراین آن فهرست صرفاً پیشنهادی و مورد نظر کمیته جوانان و مربوط به اقشار جوانان است.»

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به احتمال کاندیداتوری روسای قوای مقننه و قضائیه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: «دنیای سیاست دنیای ممکنات است و هر اتفاقی نیز می‌تواند رخ دهد. نظر جبهه پیروان، جامعه اسلامی کارمندان و حتی شورای وحدت نسبت به حضور آیت‌الله رئیسی مثبت است. بارها اعلام شده که اگر آقای رئیسی بیاید هم اجماع صورت می‌گیرد و هم از ایشان حمایت خواهد شد.»

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه اگر علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود جامعه روحانیت مبارز از او حمایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: «تا این لحظه که با خبرگزاری پانا مصاحبه می‌کنم هنوز نام هیچیک از آقایان لاریجانی، رئیسی و قالیباف در شورای وحدت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح نشده چراکه این شورا فعلاٌ ورودی به مصادیق نداشته است.»

وی در این باره اضافه کرد: «تاکنون شورای وحدت با آقای رئیسی صحبت نکرده است، اما برخی گروه‌ها، احزاب و چهره‌های اصولگرا مانند مهندس باهنر با ایشان هم ملاقات داشته و هم از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کرده‌؛ البته آقای رئیسی نفیاً یا اثباتاً پاسخی نداده است.»

سجادی در ادامه سخنان خود به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات آتی تأکید کرد و افزود: «ایرانی‌ها مردمان هوشمند و قدرشناسی هستند و تاکنون هیچوقت رهبری، نظام و مملکتشان را تنها نگذاشته‌اند. وقتی برای انقلاب و کشور شهید و جانباز شدند با صندوق‌های رأی نیز قهر نخواهند کرد. بنابراین مردم به خوبی آگاهند که هرچقدر نرخ مشارکت بالا رود باعث تحکیم مشروعیت نظام جمهوری اسلامی می‌شود. اما اگر برنامه‌ کاندیداها مطابق با نیازها و رفع مشکلات بخصوص مشکلات اقتصادی مردم باشد قطعاً مشارکت، حداکثری خواهد شد.»

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: «مردم باید کاندیداها را بشناسند و بدانند کدامیک مرد عمل و کدامیک مرد عمل نیست که البته قانون اساسی آن را به تشخیص مردم ارجاع داده است. بنابراین مردم علاوه بر اینکه باید رجل کارآمدی را انتخاب کنند باید کابینه او نیز اهل کار، پاک دست، قوی، دلسوز و به فکر جیب خودشان یا اطرافیانشان نباشد و از رانت و رابطه استفاده نکنند تا نظام مدیریتی کشور احیا شود.»

وی ادامه داد: «ما قحط‌‌ الرجال نداریم، افراد لایق، کارآمد، دانشمند و اندیشمند زیادی در میان سیاسیون داریم. فقط کاندیدای خوب برای ریاست جمهوری شرط نیست، نامزدها باید کابینه و معاون اول خودشان را معرفی کنند. بنابراین مردم باید به چهره‌ای رأی دهند که به درد مملکت بخورد.»

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه چه جنس کاندیدایی [نظامی، اقتصاددان یا سیاستمدار] مورد مقبولیت وی قرار دارد، گفت: «درباره نظامیان نظری ندارم، اما چهره‌ای مانند آقای رئیسی را مردم می‌توانند عملکرد او را قضاوت کنند، یعنی بدانند که در کارش تا چه اندازه جدی، ضد فساد و به دنبال رفع تبعیض است.»

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه حضور سیدابراهیم رئیسی به عنوان قاضی‌القضات در مناظره‌های انتخاباتی می‌تواند چالش برانگیز باشد یا خیر؟ افزود: «کارنامه ایشان در دستگاه قضا کاملاً قابل دفاع است و عملکرد آقای رئیسی در قوه قضائیه می‌تواند مردم را به آینده امیدوار کند. مسائلی که مستقیماً به این قوه ارتباط داشت ایشان با حضور در کارخانه‌های مختلف آن مشکلات را برطرف کردند.»

وی در سخنانی کنایه‌آمیز تصریح کرد: «آقای رئیسی می‌تواند عملکرد خود را بیان و مردم نیز آن را قضاوت کنند؛ دیگر گذشت آن دورانی که بگویند رئیسی و امثال ایشان از اصولگرایی آمده‌اند تا در خیابان دیوار بکشند. این‌ها بی‌انصافی تبلیغاتی بود؛ کدام اصولگرا قصد دیوارکشی داشت؟ اصلاً این کار شدنی‌ست؟»

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود از مذاکرات شورای ائتلاف با شورای وحدت خبر داد و گفت: «اگر چهره‌‌هایی مانند آقایان رئیسی و قالیباف بیایند این‌ها با یکدیگر نزدیک می‌شوند چراکه سابقه نشان داده که دفعه قبل برعکس انتخابات سال۹۲ به اجماع رسیدند و برای آقای رئیسی ۱۶ میلیون رأی جمع شد.»

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه به مزایا و معایب یکدست شدن سیستم و قدرت در قوای سه گانه اشاره کرد و مدعی شد: «نتیجه دموکراسی این است که باید انتخاب به تشخیص مردم ارجاع شود، اما اشکال کار در اینجاست که وقتی جناحی برسر کار می‌آید آبدارچی را هم عوض می‌کنند. در حالی‌که سطوح کارشناسی و مدیران نباید تغییر کنند.»/پانا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.