تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۲۴

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

قنات تاریخی امیرآباد مهران به جاذبه گرشگری تبدیل می شود

قنات تاریخی امیرآباد مهران به جاذبه گرشگری تبدیل می شود
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: قنات تاریخی امیرآباد بعد از احیا و جاری شدن آب در آن به یکی از فرصت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه گرمسیری مهران تبدیل خواهد شد.

عبدالمالک شنبه‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: قنات امیرآباد و دشت گلان بر اساس مطالعات انجام گرفته و نوع ساختار آن متعلق به زمان قاجاریه است و ارزش تاریخی دارد.

وی افزود: در مظهر این قنات (دهانه خروجی آخرین چاه که محل خروجی آب است) برنامه‌هایی برای ایجاد یک مجتمع تفریحی، رفاهی و گردشگری طراحی و تدوین شده است که اجرای آن نیازمند همکاری مالکان خصوصی این اراضی و منابع طبیعی و آبخیزداری است.

شنبه‌زاده تاکید کرد: جاری شدن آب در این قنات و رونق گرفتن فعالیت‌های کشاورزی در دشت امیرآباد فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران به منظور تبدیل این مکان به محلی برای گردشگری است.

تامین آب هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مهران با احیای قنات امیرآباد

مدیر آب، خاک، فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هم در مورد احیای قنات امیرآباد و دشت گلان اظهار داشت: طرح احیای کانال و قنات تاریخی امیر آباد شهرستان مهران با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران و همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیل گوهری یادآور شد: کانال انتقال آب این طرح به طول سه هزار و ۲۵۰ متر، عرض ۱۲ و عمق ۵.۱ متر، تامین آب یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه را به عهده دارد.

وی طول قنـات را یک هزار و ۳۰۰ متر برآورد و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه را ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: تاکنون برای این طرح ۳۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، اراضی زراعی دیم و آبی استان ایلام بیش از ۳۴۰ هزار هکتار و باغات هفت هزار هکتار است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.