تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

برنامه کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد

برنامه کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد
.

نگاه اقتصاد – با حضور جمعی از مدیران ادارات و سازمانهای دولتی و عمومی، سازمانهای مردم نهاد و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، برنامه کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه برنامه کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام با حضور مدیران کل ادارات کتابخانه های عمومی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، منابع طبیعی و آبخیز داری، بهزیستی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و همچنین معاونین و پرسنل ادارات مختلف، فعالان فرهنگی، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان، نویسندگان، فعالان فرهنگی و جمعی از دوستداران کتاب و کتابخوانی استان ایلام برگزار شد.

در این مراسم سمیه حیدری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در سخنان کوتاهی گفت: هدف از برگرازی  برنامه های کتابخانه گردی، حضور مردم در محیط کتابخانه ها و آشنایی آنها با مجموعه خدمات و فعالیتهای فرهنگی این مراکز است.

وی افزود: امروزه فعالیت کتابخانه های عمومی از حالت سنی آنها و محلی برای امانت و مبادله کتاب فراتر رفته است و به عنوان پایگاههای فعال فرهنگی و اجتماعی تعریف می شوند که بار مسئولیت پیشبرد بخش عظیمی از رسالت فرهنگی جامعه را به عهده دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار داشت: مشارکت عمومی در فعالیتهای کتابخوانی باعث هم افزایی و رشد و تعالی جامعه می شود و حضور دلگرم کننده شما در این مراسم بار مسئولیت ما را چند برابر می کند و برخود لازم می دانیم پاسخ اعتماد شما را با تلاش خستگی ناپذیر در راه اعتلای فرهنگ عمومی جامعه و خدمت به مردم عزیز بدهیم.

لازم به ذکر است در حاشیه این برنامه کتابخانه گردی کاشت چند اصله نهال در محیط کتابخانه مرکزی ایلام به دست مدیران و فعالان فرهنگی استان و با هدف پیوند حمایت از منابع طبیعی و توسعه فرهنگ کتابخوانی صورت گرفت.

 

رونمایی از کتاب «چهل یادداست» اثر خلیل کمربیگی از نویسندگان بومی و تقدیر از  پارسا علیپور، نویسنده کودک کتاب «لاک پشت و موش کور» و تقدیر از کتابداران بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام، از جمله دیگر برنامه های بودند که در حاشیه این برگزار شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.