تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

خطیبان نماز جمعه: 

عظمت، امنیت و استقلال کشور مرهون خون شهدا است

عظمت، امنیت و استقلال کشور مرهون خون شهدا است
.

استانها- خطیبان نماز جمعه با تبریک ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) ، عظمت ، امنیت و استقلال کشور را مرهون خون شهدا توصیف کردند.

امامان جمعه در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی جمعه که در بیشتر شهرها حضوری و در برخی شهرها نیز بطور مجازی ایراد شد ، زنده نگه داشتن یاد شهدا را یک ضرورت دانستند و تاکید کردند: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی به آیندگان منتقل کنیم.

خطیبان نماز جمعه در بخش هایی از خطبه های این هفته همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و گرانی برخی مایحتاج عمومی در کشور و در آستانه شب عید، تاکید کردند که برای رفع مشکلات باید برخورد با مفسدان دانه درشت در دستور کار مسوولان قرار گیرد .

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های ایراد شده در مراکز استانی و برخی شهرها را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: عظمت، امنیت و استقلال کشور مرهون خون شهدا است و با ایثارگری آنها اکنون شاهد عزت نظام در تمامی عرصه ها هستیم.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: شهدا، با ایثارگری از همسر، خانواده و از همه چیز گذشتند و در برابر زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کردند و امروز وظیفه ما است که نسبت به نام شهدا و خانواده شهدا حساسیت داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: مقام شهید را کسی می فهمد که عمق خباثت کسانی که او را به شهادت رسانده اند، درک کند.

وی افزود: رژیم بعثی عراق با پشتیبانی استکبار آمده بود تا ایران را اشغال و تقسیم کند؛ دشمنان ما نه تنها این را گفتند، بلکه به خباثبتی که صحبش را کردند، عمل کردند، چند استان را اشغال کردند، جنایت های زیادی را انجام دادند و زیربناها و پل ها و مراکز زیاد را تخریب کردند خانه ها را بر سر مردم آوار کردند و زن و کودک و پیر را به شهادت رساندند.

وی افزود: رژیم بعثی با پشتوانه نظام استکبار، آمده بود تا ریشه پیروان اهل بیت(ع) را بخشکاند، در این جنگ بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدم آرمان های نظام شده است، جنگی که در آن دشمن با تمامی تجهیزات آمده بود و به قوانین بین الملل جنگ پایبند نبود و هر جنایتبی را که از دست برآمد انجام داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر رزمندگان و شهدا نبودند امروز از من و شما و ایران خبری نبود.

وی با تاکید بر لزوم دشمن شناسی گفت: به فرموده رهبر انقلاب، در رویارویی با نظام استکبار ۲ چیز باید مد نظر باشد، یکی بصیر ت و دیگری صبر، باید بصیرت داشته باشیم تا دشمن را بشناسم، نباید حافظه را از دشمنی دشمن پاک کنیم.

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: امروز همانان که دم از حقوق بشر می زنند، منافقان را حمایت و ۱۷ هزار نفر را در ایران ترور کردند، همانان که از حقوق بشر صحبت می کنند هزاران کودک یمنی را به شهادت رسانده اند.

امام جمعه موقت قم گفت: امروز مسؤولان کشورمان باید با دلالان، محتکران و مفسدان دانه درشت اقتصادی، چنان برخوردی داشته باشند که مایه عبرت دیگران و خرده پاها شود.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم با اشاره به گرانی ها، خاطرنشان کرد: فساد و شرارت دلالان دانه درشت از چالش های بزرگ امروز کشورمان است و مردم و مسؤولان باید در برابر آن هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان هریک باید به سهم خود جلوی زیاده خواهی و فساد دلالان را بگیرند، اظهار داشت: مردمی که مسؤولان را انتخاب کرده اند، از آنها انتظاراتی دارند و یکی از مهمترین این خواسته ها، مبارزه با دلالان و مفسدان اقتصادی است.

سعیدی با بیان اینکه برخوردها با مفسدان اقتصادی به صورت مقطعی و فصلی ارزشی ندارد، گفت: امروز برخی دلالان و واسطه ها کنترل بازار را به دست گرفته اند، از این رو دستگاههای نظارتی باید به میان مردم و بازار آمده و از نزدیک به وظیفه خود عمل کنند و با مفسدان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه برخی مفسدان اقتصادی اغراض سیاسی داشته و با برخوردهای مقطعی ادب نمی شوند، تصریح کرد: آنها می خواهند نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه داده و در راستای تحقق اهداف شوم نظام سلطه، یعنی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی دارند.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان و ایام سرور اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، روز ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا را گرامیداشت و گفت: عزت، اقتدار، امنیت، استقلال و آزادی امروز جمهوری اسلامی ایران، مدیون خون پاک شهیدان و صبر و استقامت خانواده های معظم شهداست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، زنده نگه داشتن یاد شهدا را یک ضرورت دانست و گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی به آیندگان منتقل کنیم.

آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه به سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک انقلاب اسلامی ما مدیون خون شهیدان بزرگی است که جان خود را برای دفاع از انقلاب و اسلام به خطر انداختند.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام شهدا یک ضرورت است، تصریح کرد: باید هرچه در توان داریم به کار گیریم تا فرهنگ ایثار و منش شهدا به نسل جوان منتقل شود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز تمام ما وظیفه داریم که برای دفاع از ارزشها و حفظ آرمان های شهدا و انقلاب در میدان باشیم.

آیت الله علما، همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز بمباران شیمیایی حلبچه گفت: جنایت صدام علیه مردم مظلوم حلبچه هیچ گاه از یاد نخواهد رفت و تاریخ از این دیکتاتور همیشه به زشتی یاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: انتخابات ۱۴۰۰ فرصتی برای تقویت وحدت آحاد ملت و تثبیت اقتدار و عظمت نظام اسلامی است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: حضور آگاهانه و مدبرانه اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب افراد اصلح و پایبند به ارزش‌های اسلامی و انقلابی هم برای ریاست جمهوری و هم برای شورای اسلامی شهر، زمینه ساز توسعه همه جانبه میهن اسلامی است.

وی ادامه داد: افراد شایسته و کاردان در حوزه‌های مختلف عمرانی، مبلمان شهری، مدیریت مالی و از همه مهمتر دلسوز و پایبند به آرمان‌های نظام و حساس نسبت به صیانت از بیت‌المال باید به عنوان نامزد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر شرکت کنند و با تمام توان برای آبادانی شهرها تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: بودجه آیینه ای برای عملکرد سالیانه دولت است و باید به شکلی تنظیم شود که رابطه مالی و اعتباری دولت با مردم، بانک مرکزی و همچنین مناسبات اقتصادی کشور با جهان به بهترین شکل ممکن ایجاد شود.
وی ادامه داد: بودجه به صورت مستقیم با اقتصاد ملی و به صورت غیر مستقیم با بخش خصوصی و زندگی آحاد جامعه در ارتباط است بنابراین باید شاخص‌های آن به شکلی باشد که رضایتمندی عمومی را به دنبال داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد، بودجه و اعتبارات مالی باید باید باحساب و کتاب و برنامه‌ریزی هزینه شود و افرادی که در این مقوله مسئولیتی دارند باید بدانند که در مقابل خون ۲۳۰ هزار شهید مسئولند و خیانت به بیت‌المال، خیانت به خون شهدا است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: همه مسائل در نظام اسلامی با برنامه‌ریزی پیش می‌رود و مسئولان باید حتی در دریافت بیت‌المال و تخصیص اعتبارات حاصل از این مهم، عدالت را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه راه حل مشکلات ، گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب بودن است ، گفت: مسئولان برای حل مشکلات مردم بویژه مسائل معیشتی نگاه به داخل داشته باشند و از نظر عالمان و خردمندان و کارشناسان بهره بگیرند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آئین سیاسی ،عبادی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با بیان اینکه حمایت و تقویت تولید داخلی باید مورد اهتمام همه بخش ها باشد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز درختکاری در زمینه مشکلات معیشتی مردم افزود : این فرمایشات نشان از اشراف و آگاهی ایشان به همه مسائل مردم و وضعیت بازار دارد.

وی تصریح کرد : در این راستا مسئولان باید به مباحث مورد تاکید ایشان و وضعیت معیشتی مردم توجه ویژه کنند و برای رفع مسائل و مشکلات مردم از همه ظرفیت های موجود بهره گیرند و این امر جز با نگاه به داخل محقق نمی شود.

وی در ادامه عنوان کرد : اگر چه معتقدیم صادرات باید قوی تر از واردات باشد اما نباید صادرات بگونه ای انجام شود که کشور دچار مشکل شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از مشکلات در این حوزه آن است که بودجه کشور هنوز با معیارهای سالهای گذشته بسته می شود درحالی که ساختار بودجه کشور باید تغییر کند.

وی تصریح کرد : باید از صادرات بی رویه در اقلام ضروری و نیازهای اساسی مردم جلوگیری شود و اولویت تامین نیاز داخل باشد.

خطیب جمعه رشت در ادامه ضمن تاکید برصرفه جویی از سوی همه بخش ها و اقشار بر تقویت نظارت ها بر بازار در استان تاکید کرد وخواستار جلوگیری از احتکار کالاهای مورد نیاز مردم و برخورد جدی با این موارد شد.

وی با پاسداشت سالروز تشکیل بنیاد شهید و روز شهدا بیان کرد: ما مدیون خون شهیدان و احترام کننده تام به خانواده های آنان هستیم و آیندگان و معاصران بدانند انقلاب اسلامی هیچ گاه راه شهیدان بویژه شهدای مدافع حرم را فراموش نمی کنند و اقتدار نظام اسلامی مدیون این خون های به ناحق ریخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: وحدت، بصیرت و مقاومت رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است و باید این مهم همواره در جامعه حفظ شود.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان در مسجدامام(ره) این شهر ابراز داشت: حفظ وحدت و جلوگیری از اختلاف‌های داخلی و بصیرت افزایی در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ختم بعثت حضرت محمد(ص) است و اهداف بعثت مانند خدمت به مردم و مقابله با ظالم و دشمنان اهداف جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: مردم انتظار دارند گره از گرانی و معیشت باز شود اما به هر دلیل این گره هنوز رفع نشده است و مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند مشکلات مردمی قابل حل است و مسوولان باید تلاش کنند.
وی با اشاره به گرامیداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید گفت: بالاترین خدمات، خدمات‌رسانی به خانواده شهدا است.
امام جمعه سمنان ادامه داد: انقلاب اسلامی با خون شهدا به پیروزی رسید و شهدا برگردن مردم حق دارند و باید همواره مورد تکریم قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مبارزه با فساد باید در جامعه ادامه یابد زیرا در کشور اسلامی باید عدالت جاری شود و مبارزه با فساد، این عدالت را در جامعه برقرار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: از تمامی مسوولان و دستگاه‌ها که در امر مبارزه با فساد فعال هستند، قدردانی می کنیم و امیدواریم که این روند با قدرت بیشتر ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مسائل بصیرتی و صبر و استقامت باید در اولویت مردم و جامعه باشد، اضافه کرد: نداشتن بصیرت موجب می‌شود فرد از مسیر انقلاب خارج شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا بیان کرد: باید یاد و خاطره شهدا و خانواده شهدا در جامعه همواره گرامی داشته شود و مسوولان امر باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.