تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

امام جمعه ایلام:

ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه های فرهنگی هستند

ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه های فرهنگی هستند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ائمه جماعات مسایل فرهنگی و اجتماعی و احکام اسلامی را در هر شهرستان ترویج دهند و در راستای تقویت این رویکرد اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان ایلام اظهار داشت: ائمه جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری فرمانده قرارگاه فرهنگی در هر شهرستان هستند که این جایگاه مهم در جامعه باید بیش از پیش تقویت شود.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه هر شهرستان در واقع ترویج دهنده عمده فعالیت فرهنگی و دینی هر شهرستان و رابط بین مردم و مدیران هستند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ائمه جماعات علاوه بر تقویت امور فرهنگی و احکام دینی و شرعی باید بیان کننده دغدغه مسایل و مشکلات مردم و انتقال دهنده این مشکلات به مسوولان باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: ائمه جمعه هر شهرستان بعنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی باید از کلیه مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه از طریق منابع موثق و رسمی مطلع و به کلیه مسایل و موضوعات مهم جامعه اشراف کامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: امام جمعه هر شهرستان کارگزاری امین و واسطه بین مردم و مسوولان است و این نقش واسطه و رفع کننده مسایل و مشکلات مردم و حمایت از افراد ناتوان توسط این افراد باید همچنان استمرار یابد.

امام جمعه ایلام همچنین خواستار استفاده از ظرفیت روحانیون در افزایش حضور مردم در انتخابات پیش‌رو شد و گفت: برای انتخابات پرشکوه در استان نیازمند بهره گیری از ظرفیت بالای روحانیون، شورای فرهنگ عمومی، حوزه های علمیه، نهاد دانشگاه و هیات های مذهبی هستیم.

وی در ادامه به انتخاب محمد نوذری بعنوان استاندار جدید ایلام اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود استان این انتخاب که دارای مقبولیت بالای در استان بود به دلیل اشرافیت کامل ایشان بر مسایل اجتماعی و فرهنگی بهترین انتخاب بود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخشی دیگری از سخنان خود آگاهی و بصیرت دینی را مهم ترین زیربنای امور فرهنگی در هر جامعه دانست و گفت: دانش ، آگاهی و بصیرت دینی موجب می شود که هیچگاه افراد از یاد خداوند غافل نشوند.

نقش ائمه جمعه در حل مشکلات مردم بی نظیر است

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: نقش ائمه جمعه هر شهرستان در شنیدن مشکلات و مسایل مردم و تلاش برای رفع آنان بی نظیر و ستودنی است.

محمد نوذری افزود: ائمه جمعه همواره در ایجاد فضای همدلی در جامعه و ایجاد شور و نشاط بین مردم نقشی تاثیرگذار داشتند.

وی با اشاره به شرایط تحریم و کرونا در کشور و استان گفت: با وجود تحریم ظالمانه و کرونا که تمام کشورهای دنیا و کشور ما نیز درگیر آن است، مسیر توسعه و رونق اقتصادی در کشور همچنان هموار است.

استاندار ایلام نقش ائمه جمعه شهرستان ها و امام جمعه ایلام را در بحث کاهش شیوع کرونا در استان تعیین کننده توصیف کرد و افزود: همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کمک کنیم که از شیوع موج چهارم کرونا در استان جلوگیری شود.

نوذری دو ماموریت مهم پیش رو فرمانداران شهرستان ها ذکر کرد و گفت: عملکرد فرمانداران بر اساس میزان موفقیت آنان در دو بحث کرونا و حل مشکلات معیشتی مردم در هر شهرستان ارزیابی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: چهار فاکتور مهم سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت سالم از مهم ترین رکن های انتخابات پیش رو است.

استاندار ایلام از ائمه جمعه شهرستان های استان خواست در راستای مشارکت بالای مردم در انتخابات بیشترین تلاش خود را همچون گذشته بکارگیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.