تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۱۸

تیرانداز ایلامی مدال طلای جهان را کسب کرد

تیرانداز ایلامی مدال طلای جهان را کسب کرد
ایلام - جواد فروغی تیرانداز ایلامی در مسابقات جهانی تیراندازی رشته تپانچه موفق به کسب مدال طلا شد و در رده نخست جهان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان️ ایلام، مسابقات جهانی تیراندازی به میزبانی دهلی هند در حال برگزاری است که در فینال تپانچه ۱۰ متر مردان جواد فروغی در خط آتش قرار گرفت. ️

جواد فروغی که پیش از این سهمیه المپیک را کسب کرده بود برای کسب تجربه در این رقابت‌ها شرکت کرد.

وی با قرار گرفتن در رده سوم مرحله مقدماتی راهی فینال شد و در این مرحله به مدال طلا دست یافت تا سال ۹۹ با مدالی خوشرنگ برای ورزش کشور به پایان برسد.

تیم‌های ملی رشته تفنگ و تپانچه نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۰ به مسابقات جام‌جهانی جمهوری آذربایجان اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، وجود تیراندازان مطرح ایلامی از جمله پوریا نوروزیان از اعضای ثابت تیم ملی که در المپیک ریو (برزیل) افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشت و آرمینا صادقیان از مدال آوران کشور و تیم ملی و کسب بیش از ۲۰۰ مدال رنگارنگ در عرصه های ملی، بین الملی و جهانی نشان از ظرفیت ورزشکاران این استان دارد.

جواد فروغی، پوریا نوروزیان، محمدحسین کریمی و آرمینا صادقیان تیراندازان ایلامی عضو ثابت اردوها و تیم ملی هستند و تاکنون موفقیت های ملی، بین المللی و جهانی بسیاری را برای کشور بخصوص استان ایلام کسب کرده اند.

پوریا نوروزیان تنها مرد المپیکی تیراندازی استان و دارنده سهمیه تیراندازی ایران در طول تاریخ بوده و از سن نوجوانی تاکنون ورزشکار اصلی و ثابت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است.

آرمینا صادقیان نیز یکی از استعدادهای درخشان تیراندازی در رشته تفنگ و کم سن ترین تیرانداز در رنکینگ جهانی با عضویت ثابت در تیم ملی، مدال های مختلف ملی و بین المللی را کسب کرده و بعنوان عضو ثابت تیم ملی ایران از سن نونهالی تاکنون به اردوی ملی دعوت شده است.

۸۰۰ ورزشکار زن و مرد در استان ایلام در رشته ورزشی تیراندازی فعالیت ورزشی و مستمر دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.