تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۱۱

مدیرکل میراث فرهنگی: 

نظارت بر واحدهای گردشگری ایلام تشدید می شود

نظارت بر واحدهای گردشگری ایلام تشدید می شود
.

 

ایلام – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نظارت ها بر مراکز اقامتی، پذیرایی، بوم‌گردی‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی به منظور کنترل کیفیت خدمات با توجه به شرایط کرونا، در استان تشدید می شود.

به گزارش روابط‌عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده روز شنبه اظهار داشت: در راستای تشدید بازدیدهای نظارتی با هماهنگی این اداره بازدید مشترکی با حضور دستگاه‌های تعزیرات حکومتی، مدیریت اماکن و دانشگاه علوم پزشکی و بازرگانی در استان انجام می‌شود.

وی افزود: در ایام نوروز بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر شده است بازدیدهای نظارتی تلفیقی با حضور دستگاه‌های مرتبط به صورت روزانه در کل استان بصورت منظم و مستمر انجام گیرد.

شنبه‌زاده هدف از این بازدیدها را بهبود سطح کیفیت خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص پذیرش گردشگران و مسافران نوروزی، تمامی مراکز اقامتی به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اهتمام ویژه تمامی دستگاه ها در راستای همکاری با این اداره‌ برای کنترل انتشار کرونا و ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان و همچنین لزوم برنامه‌ریزی در راستای سفرهای مسوولانه و هوشمند در قالب پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های مربوطه را خواستار شد.

شنبه زاده تصریح کرد: تمامی برنامه‌های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات استان با هماهنگی کمیته استانی مبارزه با کرونا، اجرا و سفر در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به طرح سفر هوشمند و ایمن، همه تاسیسات گردشگری ملزم هستند از طریق سامانه جانا و ماسک اطلاعات بیماران را رصد و از پذیرش مبتلایان به کرونا، خودداری کنند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه با توجه به ثبت اطلاعات تمام مراکز اقامتی مجاز استان در سامانه جانا، تنها مسافرانی که اقدام به رزرو اقامت کرده‌، اجازه تردد و اقامت در استان را دارند، گفت: تمامی تاسیسات گردشگری از جمله هتل، مهمانپذیر، کمپ ‌های بوم‌گردی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، واحد مربوطه پلمب خواهد شد.

وی یادآور شد: سفرهای نوروزی در قالب تور تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت‌نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در سامانه ثبت تور کد دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.