تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

یادمان های دفاع مقدس ایلام بر روی علاقه‌مندان باز است

یادمان های دفاع مقدس ایلام بر روی علاقه‌مندان باز است
ایلام -مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: حضور گردشگران نوروزی در یادمان های دفاع مقدس استان بلامانع است.

سرهنگ عارف یاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازدید از یادمان های دفاع مقدس استان ایلام تنها برای خودروهای شخصی و زائران خانوادگی امکان پذیر است.

وی افزود: این پذیرش شامل حال کاروان ها نمی شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی انجام نمی گیرد.

یاسمی یادآور شد: در شهرستان های با وضعیت رنگ نارنجی همانند دهلران هرچند یادمان ها باز است اما با توجه به شرایط کرونایی شهرستان، حضور در یادمان های دفاع مقدس توصیه نمی شود.

وی اضافه کرد: در همه یادمان ها مطابق دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، پذیرش بازدیدکنندگان با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی بوده و زائران نیز باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اسکان زائران در محل یادمان ها امکان پذیر نیست، ادامه داد: در همه یادمان ها خادم و راوی حضور دارد که پذیرای زائران هستند.

یاسمی گفت: همچنین نرم افزار زیارت مجازی نیز طراحی شده که علاقه مندان به یادمان های دفاع مقدس از طریق این نرم افزارها از مناطق عملیاتی استان بازدید کنند.

وی اظهار داشت: علاقمندان می توانند از طریق لینک ( ‌Ilamvirtualrahian.ir/APP/VRAHIAN.apk ) این نرم افزار را در گوشی های اندروید با حجم پایین هشت مگابایت نصب و از امکانات آن استفاده کنند و در طی روزهای آتی اطلاعات و تصاویر آن بروز نیز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته برنامه های اردویی راهیان نور تعطیل و اردوها و زیارت های مجازی جایگزین سفر حضوری به این مناطق شد.

شرهانی، قلاویزان، میمک، سه راهی جندالله و قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در بانروشان از جمله مناطق عملیاتی و یادمان های زیارتی استان ایلام هستند.

استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بیش از سه هراز شهید و ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم کرد که نسبت به جمعیت بیشترین ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.