تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۳۸

مخالفت اکثر مردم با سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی

مخالفت اکثر مردم با سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی
تهران- نتایج افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان داد: قریب به ۶۰ درصد از پاسخگویان با سفر کردن در ایام نوروز مخالف هستند. همچنین ۴۸.۷ درصد « پرهیز از حضور در مناطق شلوغ » را بهترین راهکار جلوگیری از گسترش کرونا در جریان سفرهای نوروزی می دانند .

فرارسیدن بهار طبیعت و تعطیلات نوروزی هر ساله فرصتی برای خانواده ها برای سفر بوده است ، اما امسال نیز با وجود کرونا این رویداد مردم را با چالشی جدی روبرو کرده است . در این راستا اداره کل پژوهش و بررسی های خبری افکار سنجی آنلاین جدید خود را به موضوع سفرهای نوروزی اختصاص داده است . پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۲۶ اسفند تا ۳ فروردین ماه جاری بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۶ هزار نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست بهترین راهکار جلوگیری از گسترش کرونا در جریان سفرهای نوروزی را اعلام کنند. براین اساس ۴۸.۷ درصد پاسخگویان «پرهیز از حضور در مناطق شلوغ » را بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش کرونا در جریان سفرهای نوروزی دانستند. «اسکان در اقامتگاه های تعیین شده با رعایت پروتکل های بهداشتی » با ۲۷.۸ درصد و «انتخاب مقاصد گردشگری دارای مخاطرات کمتر » با ۲۳.۵ درصد از دیگر مواردی بود که مخاطبان به آن رای داده بودند.

در این افکارسنجی، سه پرسش «با سفر کردن در ایام نوروز در شرایط کرونا موافقید؟» ، « بهترین راهکار جلوگیری از گسترش کرونا در جریان سفرهای نوروزی چیست؟ » و « برای سفرهای نوروزی کدام یک از موارد زیر را ترجیح می دهید؟» مطرح شد.

نتایج نشان داد؛ ۵۹.۴ درصد پاسخگویان با سفر کردن در ایام نوروز مخالف هستند. ۲۲.۱ درصد مخاطبان در پاسخ به سوال « با سفر کردن در ایام نوروز در شرایط کرونا موافقید؟ گزینه «بلی» و ۱۸.۵ درصد «تاحدی» را انتخاب کردند.
همچنین ۸۹.۷ درصد مخاطبان برای انجام سفرهای نوروزی « خودروی شخصی » را انتخاب کردند. ۵.۵ درصد « تورهای گردشگری» و ۴.۵ درصد « وسایل نقلیه عمومی را برای سفرهای نوروزی برگزیدند.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تا کنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۲۱ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسئولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها ، چهارشنبه آخر سال و سفرهای نوروزی مطرح کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.