تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۲۷

استاندار:

ایلام سال گذشته شاهد ۲ افتتاح بزرگ کلان نفتی بود

ایلام سال گذشته شاهد ۲ افتتاح بزرگ کلان نفتی بود
ایلام - استاندار ایلام گفت: سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا در استان افتتاح طرح های کلان نفتی مهمی انجام شد.

محمد نوذری روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: افتتاح فاز دوم میدان نفتی آذر در شهرستان مهران و فاز ۲ پتروشیمی ایلام و واحد الفین این مجتمع از جمله مهمترین طرح های کلان استان ایلام در حوزه نفت بود که به بهره برداری رسید.

وی افزود: هفت میلیارد یورو در حوزه نفت و صنایع وابسته به نفت در استان ایلام سرمایه گذاری شد که پنج میلیارد یورو از این سرمایه گذاری در سال های اخیر صورت گرفته است.

استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام در زمینه های نفت و صنایع وابسته، کشاورزی، مرز، صنعت و سایر بخش ها از پتانسیل های بالایی برای حضور سرمایه گذاران برخوردار است.

نوذری تلاش برای شناسایی و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، مدیریت و تنظیم بازار، ترغیب و تشویق هلدینگ ها و بنیادها برای سرمایه گذاری در استان برای افزایش تولید و بهره وری اقتصادی در استان و حمایت از تولید و کالای داخلی و تلاش برای مهار ویروس کرونا را از مهم ترین برنامه های استان در سال جدید برشمرد.

وی در مورد مهار ویروس کرونا تاکید کرد: بعضی شهرهای استان نارنجی شده است و یکی از نواحی بغرنج استان در انتشار ویروس کرونا بخش دشت عباس در شهرستان دهلران محل تلاقی شهرستان های دهلران، آبدانان و استان خوزستان است که از فردا قرارگاه کرونا در این منطقه تشکیل خواهد شد.

استاتدار ایلام اجرای طرح غربالگری سلامت محله محور شهید قاسم سلیمانی را در مدیریت و رهگیری و بیماریابی کرونا موثر عنوان کرد و از استمرار اجرای این طرح خبر داد و در مورد مرز مهران هم اظهار داشت: پایانه مسافری مرز مهران تا پایان تعطیلات نوروزی بسته است ولی فعالیت مرز تجاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کماکان ادامه دارد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام هم گفت: فرصت ها، ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در استان ایلام برای سال جاری شناسایی شده است که در اختیار سرمایه گذاران و هلدینگ ها قرار خواهد گرفت.

جهانگیر رستم زاد در مورد وضعیت بازار هم افزود: مرغ و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بیش از نیاز بازار تامین شده است و نحوه توزیع و قیمت گذاری ها نیز توسط بازرسان و تیم های گشت و کنترل مدیریت و نطارت می شود.

وی اظهار داشت: از آذرماه تاکنون ۱۰۰ هزار بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی صورت گرفته است که ۸۴۶ مورد پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی و ۵۴۶ واحد متخلف نیز به علت تخلف های صنفی پلمب شده اند.

در این دیدار معاونان عمرانی و سیاسی امنیتی استاندار ایلام را همراهی کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.