تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

آغازی که به زیبایی وزیدن گرفت؛

تشریفاتِ استاندار به وقتِ سادگی!

تشریفاتِ استاندار به وقتِ سادگی!
.

نگاه اقتصاد/غلامرضا محمدمرادی: تواضع، سادگی، ساده زیستی، مردمداری، همراه، همگام، همدرد و غمخوار مردم بودن؛ از ویژگی های بارز انسان های وارسته و پاک سیرت است و در کلام وحی، متون اسلامی و ادیان مختلف؛ بسیار مورد تاکید قرار گرفته اند.

 

این خصایص ارزشمند در میان جوامع بویژه جوامع اسلامی، مورد تحسین اند و اگر حاکمان، مدیران و مسئولان در کنار مردم و همرنگ طبقات محروم و متوسط جامعه به تواضع و ساده زیستی روی بیاورند؛ امید و نشاط در میان مردم دوچندان و تحمل و حل مشکلات و مصائب نیز سهل و آسان می شود.

 

دیروز(جمعه ششم فروردین ماه) خبری مبنی بر بازدید بدون تشریفات استاندار جدید ایلام از شهرستان های چوار و ایوان در فضاهای رسانه ای پیچید و همگان را به تحسین واداشت.

 

این اقدام قابل تحسین “محمد نوذری” نویدبخش آغازی متواضعانه و ادامه راهی خلاقانه است و باید آن را به فال نیک گرفت.

 

استاندار کنونی ایلام که در کسوت معاون سیاسی استانداری ایلام نیز توانسته بود با اخلاق، رفتار، تواضع و عملکرد مطلوب خود، قاطبه مردم و جامعه رسانه ای ایلام را مجاب به حمایت کند؛ با این اقدام شایسته و حرکت موثر، بار دیگر تایید و اثبات کرد که می توان با سادگی و بدون تشریفات زائد، به میان مردم رفت و درد دل ها و خواسته های شان را بدون واسطه و واهمه شنید و مصائب و مشکلات شان را به درستی احصاء و چاره اندیشی کرد.

 

“نوذری” که سادگی و ساده زیستی را از مردمان سختکوش زاگرس به ارث برده است، به خوبی می داند که این مسئولیت ها، القاب و عناوین امانت و وسیله ای برای محک و آزمایش اند و آنچه در اذهان به یادگار باقی می ماند، اخلاق حسنه و تلاش بی وقفه برای گره گشایی و رفع مشکلات مردم در اوج تواضع، سادگی و بدون تشریفات اضافی است.

 

استاندار جدید ایلام که مشکلات و گرفتاری های اقتصادی، بیکاری و دغدغه اشتغال مردم استان را به خوبی درک و با تمام وجود لمس و احساس می کند؛ با تواضع و بدون تشریفات خود را همدرد و همرنگ مردم می داند و با این خصلت و رویکرد ارزشمند؛ سادگی و ساده زیستی مسئولان را در ایلام به نمایش گذاشت و به دیگران فهماند که هیچ شان و تشریفاتی جز ارائه خدمت بی منت و نوکری به مردم ندارند و باید همیشه همگام و همراه مردم باشند.

 

“محمد نوذری” در این سفر، از ماشین های شاسی بلند دل کَند و سوار بر پژوی معمولی، دل را به دریای بی ریای مردم سپرد تا اعلام کند که شوق و ذوق خدمت دارد و هیچ مدیر و مسئولی حق ندارد که بر مردم(ولی نعمتان اصلی انقلاب اسلامی) فخر بفروشد و خود را ارباب مردم بداند.

 

استاندار جدید ایلام با این اقدام بجا و حرکت شایسته فرهنگی؛ مدیران استان را در سال”تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” به خودباوری، تواضع و رفع تشریفات و بروکراسی های زائد برای رفع مشکلات عامه مردم بویژه تولید کنندگان و سرمایه گذاران رهنمون ساخت.

 

امیدواریم که این “اقدامِ به وقتِ سادگی” محمد نوذری؛ آغازی باشد برای طلوع فرداهایِ بهتر و تغییر در رفتار و بهبود عملکرد مدیران استان و شاهد توسعه همه جانبه استان توام با نشاط و شادابی باشیم./بازتاب ایلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.