تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

همتی، مدیرکل استاندارد:

اولین پروانه علامت استاندارد ایلام در سال ۱۴۰۰ صادر شد

اولین پروانه علامت استاندارد ایلام در سال ۱۴۰۰ صادر شد
نگاه اقتصاد - مدیرکل استاندارد ایلام از صدور اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال ۱۴۰۰ برای سنگدانه مورد استفاده بتن در استان ایلام خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، مهناز همتی مدیرکل استاندارد گفت: در آغاز سال جدید اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده سنگدانه مورد استفاده بتن، در ایلام صادر شد.

 

مهناز همتی افزود: پس از بازرسی و نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌های تولیدی در کمیته‌های علائم برگزار شده اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌ سنگدانه مورد مصرف در بتن واحد تولیدی تنگه پونه، شهرستان آبدانان صادر شد.

 

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: با تصویب شورای فنی استان ایلام کلیه پیمانکاران طرح‌های مهم و عمده و نیز پروژه‌های ملی ملزم به استفاده از مواد و مصالح ساختمانی استاندارد می‌شوند.

 

وی افزود: استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد و کد رهگیری ده رقمی معتبر، در ساختمان‌سازی الزامی است و مالکین و ناظرین به منظور اعتبارسنجی و اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک‌شده بر روی کالاها، از طریق ارسال کد رهگیری ده رقمی استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام و اطلاعات مربوط به آن فرآورده را اخذ نمایند.

 

همتی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجاییکه استفاده از علامت استاندارد در زمان تعلیق بر روی کالاهای مربوطه جرم محسوب می‌شود، در زمان ابطال یا تعلیق پروانه استاندارد، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحدهای تولیدی مذکور افزایش می‎یابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.