تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

استاندار ایلام:

ذخیره کالاهای اساسی باید بطور مستمر رصد شود

ذخیره کالاهای اساسی باید بطور مستمر رصد شود
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه کشورمان با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه است، گفت: نظارت مستمر بر ذخیره کالاهای اساسی و استراتژیک در این شرایط باید در دستور کار قرار گیرد.

محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: اکنون در شرایط خاص اقتصادی هستیم و رویکردها و سیاست ها باید متناسب با این شرایط اتخاذ شود.

وی بر نظارت بر شبکه توزیع به صورت قاطعانه تاکید کرد و افزود: بر اساس بررسی ها و گزارش ها تعداد کمی در روند توزیع مرغ اخلال ایجاد می کنند که نیاز است از همه ظرفیت ها برای نظارت بیشتر استفاده شود.

استاندار ایلام از شلوغی صف نانوایی های استان انتقاد کرد و گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده و در این شرایط نگران کننده کرونا، فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود.

نوذری در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان نیز تاکید کرد: باید میزان جوجه ریزی افزایش یابد و به موازات توزیع مرغ گرم، مرغ منجمد نیز در بازار توزیع شود تا مردم از نظر تامین مرغ مشکلی نداشته باشند.

وی به بحث نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت ها در راستای نظارت بر بازار و جلوگیری از احجاف در حق مردم باید استفاده شود.

استاندار ایلام با تقدیر از مجموعه اقتصادی استان، جهاد کشاورزی و صمت که در ایام نوروز با وجود ایجاد مشکل از نظر تامین کالای اساسی در برخی استانها کشور که موجب ایجاد صفوف طولانی شد، گفت: در استان ایلام صف نداشتیم و مردم به راحتی کالاهای مورد نیاز را در دسترس داشتند و باید دقت داشت که تشکیل صف زیبنده مردم نظام نیست.
نوذری به مدیریت کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز استان و ذخیره سازی آنها برای شرایط اضطرای تاکید کرد و افزود: از ظرفیت خالی سیلوهای بخش خصوصی برای نگهداری کالاهای اساسی باید استفاده شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این نشست گفت: باید از نظر توزیع و تامین کالاهای اساسی دقت ویژه ای شود زیرا افزایش نارضایتی مردم با توجه به در پیش رو بودن انتخابات و شرایط کرونا و تورم مناسب نیست.

سردار جمال شاکرمی اظهار داشت: باید نظارت های مستمر به منظور جلوگیری از گران فروشی در بازار انجام گیرد و از ظرفیت بسیج اصناف در حوزه نظارت بر بازار نیز استفاده شود.
وی به تامین ذخیره کالاهای استراتژیک و نظارت مستمر بر تولید و توزیع تاکید کرد و اضافه کرد: دامپزشکی باید بر واحدهای مرغداری نظارت کند و مرغداری هایی که مهلت چهل و پنج روزه تولید مرغ آنها به اتمام رسیده را معرفی کند.
وی خواستار برخورد با افراد محتکر و قاچاقچیان کالا و افراد دلال و سودجو شد و گفت: نباید اجازه داد برخی ها به خاطر سودجویی خود نظم بازار را برهم بزنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: بازار مرغ یک بازار ملتهب و به کل کشور وابسته است.

جهانگیر رستمزاد اظهار داشت: ایلام تولید کننده مرغ است و باید به استانهای دیگر در تامین مرغ کمک کنیم.

وی افزود: اکنون قیمت مرغ یکسان شده امیدواریم مشکلات برطرف شود زیرا هیچ مرغداری حق دو قیمتی عرضه کردن مرغ ندارد.

رستمزاد مشکلات ایلام را متاثر از سایر استانها اعلام کرد و گفت: اگر مشکلات استانهای دیگر حل شود ما هم مشکلات کمتری داریم.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری انتخابات صنفی اتحادیه مرغداران هرچه سریعتر این صنف و کشتارگاه ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست اعضا به بحث و بررسی پیرامون مسایل اقتصادی استان از جمله تامین مرغ، ذخیره کالاهای اساسی و نظارت بر بازار پرداختند.

بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده در درب مرغداری ۱۷۱ هزار ریال، در کشتارگاه ۲۳۳ هزار ریال و برای مصرف کننده ۲۴۹ هزار ریال مصوب و اعلام شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.