تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

استاندار:

۲۵ درصد نمونه های کرونا در ایلام مثبت شد

۲۵ درصد نمونه های کرونا در ایلام مثبت شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: ۲۵ درصد نمونه گیری کرونا در این استان از اوایل فروردین تاکنون مثبت اعلام شد، در صورتی که این میزان در اسفند ماه کمتر از ۹ درصد بود.

محمد نوذری روز سه شنبه در نشست فوق العاده ستاد کرونا استان اظهار داشت: ۱۰ هزار تست کرونا از ابتدای فروردین ماه تاکنون در این استان ثبت شده که از این میزان به دلیل سهل انگاری مردم حدود بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته شرایط کرونا استان بهتر بود اما در ایام نوروز مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند، گفت: طی یک ماهه اسفند ۱۶ هزار نمونه گیری گرفته و یک هزار و ۳۷۹ تست مثبت شد، اما در ایام نوروز تعداد مبتلا، بستری و فوتی به شدت افزایش یافت.

استاندار ایلام افزود: وجود بیش از ۱۹۳ بستری در استان در حال حاضر بسیار نگران‌کننده و می تواند هشداری باشد برای کسانی که پروتکل ها بهداشتی را همچنان نادیده می گیرند.

نوذری تاکید کرد: آرامستان های شهر ایلام همچنان مهم ترین کانون شیوع کرونا محسوب می شود و باید پیگیری و رصد روزانه در این منطقه از شهر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با کرونا باید بیش از گذشته از ظرفیت رسانه ها بهره گرفت، اضافه کرد: تولید محتوا در خصوص خطر کرونا باید بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام از معاونان هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار خواست: با جدیت تمام مکان های نظیر پارک ها و بازار را بصورت روزانه رصد و کنترل کنند.

نوذری همچنین از فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان خواست: قرارگاه عملیاتی کرونا بصورت روزانه نظارت بر رعایت پروتکل ها در کلیه مکان ها سراسر استان را ارائه دهد و این قرارگاه باید با تشکیل کمیته مختلفی در راستای مقابله با کرونا اهتمام جدی داشته باشد.

وی اظهار داشت: شرایط کرونا در استان منجر شد که محدودیت های جدید در استان اعمال شود و گروه شغلی ۲ و سه و چهار همچنان تا ۲ هفته نمی توانند فعالیت داشته باشند که نظارت بر این حوزه بر عهده اصناف و صمت است.

استاندار ایلام با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا استان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و سهل انگاری مردم، گفت: سال ۹۹ استان ۲۴ روز بدون فوتی را به ثبت رساند، اما در ۱۶ روز نخست فروردین تاکنون ۹ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را دست دادند.

نوذری در خصوص اعمال دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی استان نیز گفت: دورکاری کارکنان طبق ضوابط تعریف شده باید بصورت دقیق اجرا شود.

وی در ادامه از برگزاری نشست روزانه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان خبر داد و گفت: این قرارگاه باید بیش از گذشته نظارت بر پروتکل ها را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مجموع ۱۲ شهرستان استان شهرستان های دهلران و آبدانان، شهرستان های ایلام، ایوان و چرداول قرمز و سایر شهرستان های استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.