تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۴۱

مدیرکل میراث فرهنگی:

موزه ها و مراکز تفریحی ایلام تعطیل شد

موزه ها و مراکز تفریحی ایلام تعطیل شد
ایلام -مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: تمامی موزه ها و مراکز تفریحی استان با توجه به اینکه همه شهرستان ها در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

عبدالمالک شنبه زاده شامگاه دوشنبه در کارگروه مجازی کرونا اظهار داشت: همچنین برگزاری هر گونه مراسم در تالارها ممنوع است و با افرادی که این پروتکل ها را رعایت نکنند، برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر این اماکن شدت بیشتری می گیرد، افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در ایام تعطیلات نوروز تا ۱۳ فروردین یک هزار و ۲۴۰ بازدید نظارتی به صورت دستگاهی و تلفیقی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

شنبه زاده یادآور شد: ۲۸۶ اخطار کتبی برای مراکز اقامتی بدلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پی شیوع ویروس کرونا برای خدمات‌رسانی شایسته به مهمانان نوروزی استان صادر شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: نظارت بر کار مراکز خدماتی، رفاهی، تفریحی، توریستی و به‌ویژه مراکز بین‌راهی همچنین نظارت بر فعالیت مراکز اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر، کمپینگ‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مسافرخانه‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا به ویژه ضدعفونی و گندزدایی این مراکز در دستور کار قرار دارد.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.