تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

‍۵۸۹ داوطلب انتخابات شوراهای روستا در ایلام ثبت نام کردند

‍۵۸۹ داوطلب انتخابات شوراهای روستا در ایلام ثبت نام کردند
ایلام - رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ۵۸۹ داوطلب در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها در این استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۱ درصد را مردان و ۹ درصد را زنان تشکیل می دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، معروف بسطامی اظهار داشت: از نظر تحصیلات بیشترین آمار با تعداد ۲۳۵ نفر مربوط به دارندگان مدارک تحصیلی ابتدایی و کمترین آمار نیز ۱۴ نفر با مدرک کارشناسی ارشد است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام یادآور شد: از نظر سنی بیشترین مشارکت مربوط به سنین ۳۶ تا ۴۰ سال با تعداد ۱۳۴ نفر و کمترین سن نیز بین ۷۱ تا ۷۵ سال با سه نفر است.

بسطامی ادامه داد: گروه شغلی آزاد با ۳۵۰ نفر تا این لحظه بیشترین تعداد داوطلبان را دارا بوده اند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: داوطلبانی که دارای سابقه حضور در شورا هستند ۱۳۰ نفر معادل ۲۲ درصد و مابقی به تعداد ۴۵۹ نفر معادل ۷۸ درصد بدون سابقه شورا هستند.

بسطامی اضافه کرد: در این دوره رقابت انتخاباتی در ۳۵۹ روستای دارای شورای سه نفره و ۱۶ روستای دارای شورای پنج نفره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین هزار و ۱۵۷ کرسی اصلی و ۷۶۶ کرسی علی البدل برای شورای ششم روستاهای استان پیش بینی شده است.

بسطامی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به داوطلبان توصیه کرد: برای ثبت نام از روش های غیر حضوری( اپلیکیشن ثبت نام با گوشی تلفن همراه یا رایانه) استفاده کنند.

وی ضمن قدردانی از حضور مطلوب داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و استقبال خوب جوانان روستایی در این انتخابات، از همه افراد تحصیلکرده، با انگیزه و علاقه مند به عمران و آبادانی کشور و استان دعوت کرد تا داوطلب شرکت در این انتخابات شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.