تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

هفت هزار مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

هفت هزار مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد
ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: هفت هزار متر مربع از اراضی ملی این استان به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در سال جاری با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

 

عبدالله بهادری روز سه شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی ایلام با قدردانی از همکاری همیشگی پرسنل نیروی انتظامی استان با اداره کل راه و شهرسازی در بحث رفع تصرف اراضی و جلوگیری از تضییع بیت المال گفت: طی سالهای گذشته با بحث عدم آگاهی اشخاص به محدوده اراضی ملی و به نوعی حاشیه نشینی افراد و خانواده هایی که به نوعی مهاجر بوده و توان مالی چندانی نداشتند مواجه بودیم.

وی افزود: در حال حاضر با اشخاص و گروههایی در مورد تصرف غیر قانونی اراضی ملی و دولتی مواجه هستیم که به صورت سازماندهی شده اقدام به زمین خواری کرده و با ترفندهای مختلف سعی در مظلوم نمایی دارند و با فریب افراد ناآگاه سودجویی می نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی این اداره کل فارغ از هر حاشیه و جو سازی همواره با حمایت قاطع نیروی محترم انتظامی و دستگاه قضا در راه حفظ بیت المال با پدیده زمین خواری برخورد قانونی دارد، یادآور شد: طی سال گذشته طی ۳۳۴ مورد رفع تصرف میزان ۳۹ هکتار از زمینهای ملی و دولتی سطح استان به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان از دست اشخاص سود جو خارج شده است.

بهادری اضافه کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

وی گفت: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی استان ایلام با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.

۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی تشکیل می دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.