تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

مرکز درمان سرپایی بیماران کرونا در ایلام آغاز به کار کرد

مرکز درمان سرپایی بیماران کرونا در ایلام آغاز به کار کرد
ایلام‌ - درمانگاه تنفسی مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در مرکز استان ایلام امروز با همکاری سپاه امیرالمومنین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز به کار کرد.

این مرکز در ۲ نوبت صبح و عصر با حضور کادر درمان و پزشک متخصص آماده خدمات دهی درمانی به بیماران مبتلا به کرونا است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در حاشیه بازدید و آغاز به کار این مرکز گفت: سپاه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا خدمات رسانی به مردم و همکاری تنگاتنگ با دانشگاه علوم پزشکی را شروع کرد.

سردار جمال شاکرمی افزود: هرچند سپاه در استان ایلام فاقد امکاناتی چون بیمارستان است اما نقاهتگاه هایی را با همکاری دستگاه های مختلفی چون علوم پزشکی و هلال احمر در نقاط مختلف استان راه اتدازی کرد که در خدمت جامعه پزشکی و کادر درمان بودند.

وی اظهار داشت: این مرکز تنفسی نیز یکی دیگر از خدمات سپاه در حوزه درمان است تا باری از دوش کادر درمان و مراکز بیمارستانی برداشته شود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه استان ایلام نیز گفت: این مرکز در حال حاضر ۱۲ تخت دارد که در صورت ازدیاد بیماران امکان افزایش تخت ها به ۲۰ عدد نیز هست.

سرهنگ غلامرضا علی محمدی افزود: تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی توسط سپاه و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

وی ادامه داد: در این مرکز ۲۰ نفر نیروی کادر درمانی و داروخانه در ۲ نوبت صبح و عصر به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می دهند و در صورت نیاز به طور موقت چند ساعته آنها را بستری می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: این مرکز در واقع برای بیمارانی است که پس از ابتلا به ویروس نیاز به تزریقات و دریافت خدمات بیمارستانی دارند اما نیاز نیست در مراکز بیمارستانی بستری شوند.

دکتر محمد کریمیان افزود: در این درمانگاه سرپایی خدماتی چون وصل اکسیژن به بیماران ارائه می شود و بیماران تا زمان مداوا به این مرکز مراجعه می کنند و در صورت نیاز به بستری شدن به مراکز بیمارستانی اعزام می شوند.

وی تاکید کرد: این مرکز در واقع باعث کاهش حجم مراجعه بیماران به مراکز درمانی می شود و همچنین نقاهتگاه سالن شهدای قلاویزان نیز برای پذیرش بیماران مهیا شده است.

به گزارش ایرنا، درمانگاه تنفسی مرکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا تنها مرکز در استان است که توسط سپاه و علوم پزشکی اماده پذیرش بیماران است.

داروخانه، اتاق بستری اقایان و خانم ها، اتاق احیا و واحد ترخیص از جمله بحش های این مرکز درمانی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.