تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

مروری بر کارنامه فرشته حسینی

مروری بر کارنامه فرشته حسینی
حسینی کار خود را از تئاتر شروع می‌کند و پس از آن در فیلم‌های «من یک بازیگر شادم» ساخته سامره رضایی و «رفتن» ساخته نوید محمودی و چند فیلم کوتاه بازی می‌کند.

فرشته حسینی بازیگر جوان و افغانستانی ساکن ایران است که اخیرا با بازی در سریال قوباغه به شهرت بسیاری کسب کرده و همچنین طرفداران خود را پیدا کرده است. بازیگری که برخلاف دیگر بازیگران که معمولا از خانواده‌ای با پیشینه هنری به سینما ورود می‌کنند و پشتوانه‌های بسیاری دارند، او از خانواده‌ای پرجمعیت به این عرصه آمده است و توانسته موفقیت‌های خوبی داشته باشد.

او در سال ۱۳۷۶ در ایران به دنیا می‌آید و با شرکت در دوره‌های آزاد آموزش بازیگری زیر نظر افرادی هم چون اصغر محبی، رحمانیان و نصیرپور وارد عرصه بازیگری می‌شود. فعالیت‌های نمایشی را از همان دوره ابتدایی شروع می‌کند و اولین کار خود را در سال چهارم ابتدایی کارگردانی می‌کند که آن کار در سطح استان تهران مقام دوم را به خود اختصاص می‌دهد. خود او پیشتر گفته بود که علی‌رغم مخالفت‌هایی که از سمت خانواده داشته بازیگری را ادامه می‌دهد و بزرگترین مشکل بر سر راه دختران مهاجر برای ورود به عرصه فرهنگی و سینما مخالفت‌های خانواده می‌داند که به دلیل عدم شناخت و به تبع آن بی‌اعتمادی به این گونه فضاها صورت می‌گیرد.

حسینی کار خود را از تئاتر و نمایش شروع می‌کند و بازی در نمایش‌هایی مانند «دوسیه»، «شازده کوچولو»، «من ماهی سیاه کوچولو هستم» را در کارنامه خود دارد. پس از آن در فیلم‌های «من یک بازیگر شادم» ساخته سامره رضایی و «رفتن» ساخته نوید محمودی و چند فیلم کوتاه بازی می‌کند.

رفتن

فیلم سینمایی «رفتن» ساخته‌ برادران محمودی، با فیلم‌نامه‌ای از جمشید محمودی، کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی کاری مشترک از ایران و افغانستان است که در آن بازیگرانی چون رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، افشین اخلاقی، سیناسهیلی، محفوظ محمودی و شمس لنگرودی ایفای نقش کردند. فیلم رفتن قصه فرشته و نبی قصه ای عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شوند. او برای بازی در این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن شد.

هفت و نیم

حسینی در فیلمی دیگر برادران محمودی به نام هفت و نیم بازی کرد. فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانستانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند و قصه دخترانی است که قرار است جمعه شب مراسم عروسی آن‌ها برگزار شود، اما هر کدام از آن‌ها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند.

قورباغه

قورباغه مجموعه نمایشی با ژانر جنایی و معمایی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی بود که فصل اول آن اخیرا به پایان رسید. حسینی در این سریال نقش لیلا را بازی می‌کند. داستان این سریال از این قرار است که در روز چهارشنبه سوری سه دوست به نام‌های رامین ، فرید و جواد، بعد از ربودن اسلحه یک مأمور زخمی، دست به سرقت از نوری، همکلاسی دوران کودکی رامین که به فردی پولدار و مرموز تبدیل شده‌است می‌زنند، اما اتفاق بسیار عجیبی در آنجا رخ می‌دهد که نشان از قدرت خارق‌العاده صاحب‌خانه (نوری) دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.