تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

معاون استاندار ایلام:

قانون شکنان مقابله با کرونا به مراجع قضایی معرفی می شوند

قانون شکنان مقابله با کرونا به مراجع قضایی معرفی می شوند
ایلام - معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: کلیه دستگاه ها و افرادی که نقض کننده پروتکل ها و شیوه نامه بهداشتی در استان باشند در اسرع وقت برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان اظهار داشت: سرعت شیوع کرونا در استان همچنان افزایشی است ، حفظ سلامت مردم اولویت نخست مسوولان است و با سهل انگاران مقابله با کرونا که جان مردم را به خطر می اندازد به شدت برخورد می شود.

وی افزود: علاوه بر اهتمام کلیه دستگاه های نظارتی و تشدید محدودیت های کرونا، همکاری مردم می تواند در کاهش شیوع کرونا بسیار محسوس و تعیین کننده باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بر لزوم همکاری مردم برای شکست کرونا و قطع زنجیره این ویروس تاکید کرد و گفت: شکست کرونا امکان پذیر است اما همه برای برون رفت از این بحران باید بصورت عملیاتی وارد عمل شویم.

بسطامی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی بانک های استان، یادآور ۸: کلیه بانک های استان موظف هستند پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بعنوان یک مکان تجمعی که احتمال چرخش کرونا بیش از سایر مکان ها است، رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: در قرارگاه و جلسه کمسیون هماهنگی بانک ها در بازدید های آتی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک نفر از طرف هر بانک بعنوان نماینده با بازرسان دوره ای همکاری کند.

بسطامی اضافه کرد: ایجاد فضا سازی، نصب هواکش و تهویه مطلوب در محیط بانک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بانک ها بعنوان یک الزام باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در حال حاضر مهم ترین اولویت ستاد استانی کرونا است، گفت: با وجود مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی ناچار هستیم در بحث تعطیلی گروه شغلی و رعایت پروتکل ها براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا عمل کنیم.

وی افزود: کلیه فرمانداران و بخشداران باید بصورت روزانه عملکرد خود را در خصوص ممانعت از برگزاری مراسمات به قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان ارائه دهند.

۲۸۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایلام بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست گفت: ۲۸۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان ایلام بستری هستند که از این میزان ۸۳ نفر مربوط به امروز است.

جمیل صادقی فر با بیان اینکه میزان شیوع کرونا در کشور تابع رفتار مردم است،‌ افزود: هر قدر ما به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بی توجهی کنیم کرونا سرکش تر می‌ شود و تعداد افراد بیشتری را به کام مرگ می کشاند.

وی با ذکر این مطلب که یک صنف خاص و مشخص عامل اصلی افزایش شیوع کرونا در استان نیست، گفت: هر صنفی که مرکز تجمعی باشد و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بطور دقیق رعایت نکند، آن صنف بطور قطع می تواند عامل اصلی شیوع و افزایش ابتلا به کرونا باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: اگر چنانچه طی روزهای آینده مردم رعایت کنند شاهد کاهش شیوع کرونا خواهیم بود.

صادقی فر اضافه کرد: مشکل اصلی ایلام از حیث افزایش شیوع کرونا، حضور افراد مبتلا در اجتماعات است که این می تواند افزایش مبتلایان، بستری و فوت کرونا را در پی داشته است.

وی در ادامه از آغاز واکسیناسیون جمعیت عمومی استان خبر داد و گفت: طی هفته های آینده به جمعیت عمومی استان واکسن کرونا زده خواهد شد که در ابتدا اولویت با افراد آسیب پذیر و بالای ۸۰ سال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی استان نیز گفت: مجموع میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ۶۶ و میزان رعایت در پایانه های دورن شهری بعنوان یک مرکز تجمعی ۱۷ درصد است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.