تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۶

مدیرکل راه ایلام:

معارضان مانع پیشرفت پروژه تقاطع سه راهی آذر مهران هستند

معارضان مانع پیشرفت پروژه تقاطع سه راهی آذر مهران هستند
ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح سه راهی آذر شهرستان مرزی مهران خبر داد و گفت: معارضان مانع پیشرفت در روند اجرای این پروژه هستند.

عبدالله بهادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این پروژه با هدف رفع نقاط پر حادثه و هدایت ترافیک پایانه مرزی و پایانه برکت از سمت کنار گذر جنوب شرقی شهر مهران و جاده دسترسی میدان نفتی آذر در ایام اربعین اجرایی شده است.

وی افزود: طول این تقاطع با ۲ دهانه پل ۱۹ متری و رمپ های طرفین یک و نیم کیلومتر است که برای احداث آن حدود ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، وجود زمینهای کشاورزی و مراحل پرداخت مطالبات مربوطه و رفع معارضین محلی را از دلایل عمده کند بودن اجرای پروژه عنوان کرد و یادآور شد: با رفع این موانع و تامین اعتبار روند اجرای این پروژه در سال جاری تسریع می شود.

بهادری از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح کنار گذر شرقی مهران به سمت دهلران (تقاطع امام زاده سید حسن (ع) ) خبر داد و اضافه کرد: با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این پروژه نیز شروع می شود.

وی با اشاره به ادامه عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره شهر گفت: طول این پروژه چهار و نیم کیلومتر است که تاکنون پل رو گذر آن با ۲ دهانه ۱۹ متری تکمیل شده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات نهایی خاکبرداری و خاکریزی رمپ های طرفین است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی برای اجرای این پروژه تاکنون انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۱۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تقاطع غیر همسطح ملکشاهی در محور ایلام – بدره – دره شهر که مسیر ارتباطی بخش سیوان نیز محسوب می شود یکی از نقاط پرحادثه خیز استان است ‌که تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

بهادری تاکید کرد: در سال جاری نیز تلاش برای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگی آغاز شده که تلاش می‌شود با همت مضاعف و حمایت‌های مدیران استانی و کشوری نسبت به اتمام و آغاز بکار این طرح‌ها با جدیت بیشتری عملیاتی شود.

وی ادامه داد: تکمیل مسیر چهارخطه کردن مسیر ایلام – مهران، آغاز بکار پروژه پل زال – موموری – مرز چیلات، تکمیل تونل دوم راه کربلا، آغاز پروژه راه آهن ایلام و شروع بکار تونل دوم آزادی در مسیر ایلام – سرابله از مهمترین پروژه های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.