تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۵

استاندار: 

رشادت های مردم ایلام در دفاع مقدس منعکس نشده است

رشادت های مردم ایلام در دفاع مقدس منعکس نشده است
ایلام - استاندار ایلام گفت: وضعیت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در استان ایلام کاملا متمایز و متفاوت از دیگر استان های کشور بود که تاکنون چندان به آن پرداخته نشده و حق مطلب در مورد استان ادا نشده است.

محمد نوذری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام به علت گستردگی مرز با عراق بیشتر از دیگر استان های درگیر در معرض بمباران قرار گرفت.

وی افزود: جنگ و تعرض صدام به ایران زودتر از نقاط کشور در استان ایلام شروع شد و اولین عملیات موفق دفاع مقدس نیز در استان و با مشارکت ارتش و عشایر به وقوع پیوست.

استاندار ایلام تاکید کرد: مشارکت جدی و حضور عشایر و ایلات در دفاع مقدس و جبهه ها، عدم ترک استان و مهاجرت به استان های دیگر و پناه گرفتن در دل کوه ها و جنگل ها از دیگر ویژگی های جنگ تحمیلی در استان ایلام بود.

نوذری در مورد کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام هم یادآور شد: برنامه ریزی ها برای اجرا و برگزاری این کنگره از سال ۹۷ استارت خورد و هربار به دلایلی برگزاری این کنگره به تعویق افتاد اما آخرین تاریخ مقرر شد بهار ۹۹ این کنگره اجرا شود که شیوع ویروس کرونا همه برنامه ریزی ها را تحت شعاع خود قرار داد.

وی اضافه کرد: استان ایلام با وجود کرونا آمادگی لازم برای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان را دارد که این کنگره با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ شان و کرامت شهدا و تبیین جایگاه استان ایلام در جنگ تحمیلی در سال جاری برگزار شود.

استاندار ایلام با توجه به پیشنهاد برگزاری کنگره شهدا در ماه های آبان یا آذر ماه به موضوع راهپیمایی و برگزاری اربعین اشاره کرد و گفت: هرچند هنوز برگزاری راهپیمایی اربعین در حاله ای از ابهام قرار دارد اما باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بین این ۲ کنگره مهم و ملی تداخل ایجاد نشود.

این جلسه با حضور مسوول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران و رییس کنگره های ملی شهدا برگزار شد.

دیدار با امام جمعه ایلام و حضور در آیین توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان از دیگر برنامه های سردار احمد حق طلب در استان بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.