تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

۲۵ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس هلیلان هزینه شد

۲۵ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس هلیلان هزینه شد
ایلام - دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان با بیان اینکه ۲۵ میلیارد ریال تاکنون برای تعمیر و تجهیز مدارس در هلیلان هزینه شده است، گفت: امسال نیز ۱۸ کلاس درس در این شهرستان احداث می شود.

احمد همتی روز پنج شنبه در حاشیه سفر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به هلیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نوسازی و تجهیز کامل مدارس این شهرستان در سال جاری برای هر مدرسه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای بهسازی جاده راه دسترسی بین مزارع روستای مهدیه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی هزینه شده است، گفت: این جاده بطول ۶ کیلومتر و پوشش ۵۰۰ هکتاری زمین های کشاورزی در طول کمتر از سه هفته به بهره برداری رسید.

دبیر بنیاد علوی هلیلان تاکید کرد: مسیر سلامت علوی بعنوان یک مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری و فضایی برای کاشت درختان بین شهر توحید و کهره با عرض ۶ متر و بطول ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است که امیدواریم این پروژه که بصورت کامل برعهده بنیاد علوی است در اسرع وقت به اتمام برسد.

همتی یادآور شد: امروز برای کمک به شبکه بهداشت و درمان شهرستان که بسیار فداکارانه برای مقابله با کرونا در شهرستان اهتمام داشته اند ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیون ریال اختصاص یافت‌.

دبیر بنیاد علوی هلیلان گفت: بنیاد علوی تاکنون در بخش فرهنگی برای تعمیر و تجهیز مساجد و خانه های عالم در این شهرستان بیش از ۱۳ میلیارد ریال اختصاص داده است.

به گفته وی بنیاد علوی برای تامین آب شرب و بهسازی راه دسترسی به روستای داربید کرنی هفت میلیارد ریال هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا، نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان (بنیاد علوی) اوایل شهریور ماه سال جاری افتتاح شد که مهم ترین هدف این نهاد محرومیت زدایی این شهرستان در قالب اجرای طرح های زیرساختی، عمرانی، اشتغالزا، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان به همراه ملکشاهی جزو ۳۰ شهرستان هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان کشور هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.