تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

استاندار ایلام: 

جوانان از مهارت‌های روز برای اشتغال بهره بگیرند

جوانان از مهارت‌های روز برای اشتغال بهره بگیرند
ایلام - استاندار ایلام گفت: جوانان برای دستیابی به شغل مناسب باید از آموزش و مهارت های روز بهره‌مند شوند و نگاه خود را به مقوله کار تغییر دهند.

 

محمد نوذری روز یکشنبه در نشست تجلیل از جوانان برتر استان اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر کشوری نیروی انسانی و جوان آن کشور است که اگر بخوبی هدایت شوند، می توان به رشد و پیشرفت همه جانبه آن کشور امیدوار بود.

وی افزود: جامعه امروز ما بیش از گذشته نیازمند نشاط و شادابی است و ایجاد زیرساخت های مناسب برای رشد جوانان یکی از اهداف و اولویت های دولت است.

استاندار ایلام یادآور شد: طی سال های اخیر کشورمان شاهد بدترین تحریم ها بوده و تمام ساختار اقتصادی و بانکی ما تحریم و اثر آن روی اقتصاد، مسائل توسعه ای، بانکی، صنعتی و تمام ارکان زندگی تاثیر گذاشته است.

نوذری یادآور شد: از جمله مشکلات سال های اخیر پدیده نوظهور کرونا بوده که در نظام سیاسی جهان گریبانگیر همه کشورها شده و اوج آن نیز هم اکنون در هند است و روز به روز رفتار این ویروس در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه کرونا مسائل اجتماعی ، اقتصادی دولت را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: بسیاری از مشاغل تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و این تعطیلی بسیاری از اصناف را دچار خسارت کرده است.

استاندار ایلام به مقوله اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: اشتغال پایه و اساس کار یک جوان و بسیاری از مولفه ها مرتبط با کار است، اما نگاه جوانان به مقوله کار باید تغییر یابد.

نوذری اضافه کرد: یکی از مشکلات اشتغال جوانان نگاه غیراصولی به مقوله کار است به گونه ای که تنها شغل مورد نظر آنان دستیابی به کار اداری و دولتی است که این نگاه باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه باید جوانان را برای ورود به بازار کار آموزش دهیم، گفت: ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی و آنان را برای ارائه طراح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: مهارت‌آموزی متناسب با فرصت‌های شغلی و نیاز کسب و کار استان به منظور اشتغالزایی و رفع چالش بیکاری مورد توجه قرار گیرد.

نوذری تصریح کرد: باید ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی کنیم و آنان را برای ارائه طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و توانمند در تشکیلات سازمان های مردم نهاد، افزود: این سازمان ها می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی استان نقش موثری ایفا کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: فعالیت در حوزه جوانان تنها با اهتمام و داشتن برنامه ریزی منسجم از سوی مدیران موفقیت آمیز است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: جوانان به عنوان موتور محرکه مزیت رقابتی هر کشوری محسوب می‌شوند، در هر کشوری که از تعداد جوانان بیشتری برخوردار باشد از رشد بیشتر اجتماعی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

مظفر علی شائی افزود: یکی از عوامل توسعه پایدار توسعه نیروی جوان و خلاق است و هر مسوولی باید تلاش کند این توسعه را پایدار نگه دارد و از طریق نیروی پایدار و جوانان استمرار دهد.

وی ادامه داد: جوانان مهم‌ترین نیروی انسانی و استراتژیک هر کشوری محسوب می شوند و باید الگو پذیری و الگوسازی بین جوانان رواج یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: باید نخبه سازی در کشور تعریف و نیروی جوان به عنوان فرصت طلایی که در اختیار مدیران است باید روی آن سرمایه گذاری شود و افراد بیشتری به سمت نخبه گرایی پیش روند.

نشست تجلیل از جوانان برتر استان اسلام در محل سالن اجتماعات استانداری ایلام برگزار شد و از ۱۸ جوان برتر تجلیل به عمل آمد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.