تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

احزاب پاکستان در کنفرانس قدس مطرح کردند؛

لزوم تشکیل بلوک منطقه‌ای باحضور تهران-اسلام‌آباد برای حل مسئله فلسطین

لزوم تشکیل بلوک منطقه‌ای باحضور تهران-اسلام‌آباد برای حل مسئله فلسطین
.

اسلام‌آباد – احزاب مطرح سیاسی و مذهبی در پاکستان، برقراری روابط با رژیم تل‌آویو را خیانت آشکار به جهان اسلام دانسته و تاکید کردند: باید یک بلوک منطقه‌ای جدید با مشارکت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای کمک به حل مسئله فلسطین تشکیل شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کنفرانس مشترک احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان با عنوان «عادی سازی روابط با اسرائیل‌، خیانت به امت اسلامی» به همت بنیاد حمایت از فلسطین در باشگاه خبرنگاران شهر «کراچی» برگزار شد.

این سمینار در آستانه روز جهانی قدس صورت پذیرفت و نمایندگان و مسوولان ارشد از احزاب تحریک انصاف (حزب حاکم پاکستان)، مسلم لیگ نواز، حزب مردم، جماعت اسلامی، حزب متحده قومی، جمعیت علمای پاکستان و حزب مجلس وحدت مسلمین در آن شرکت کردند.

رهبران سیاسی پاکستان با اعلام تعهد برای حمایت قاطع از ملت فلسطین، دفاع از جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس و مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل گفتند: سازشگران با تل‌آویو مرتکب به خیانت به ملل اسلامی از جمله فلسطینیان بی دفاع شده‌اند.

به‌ گفته آنان، حل مسئله فلسطین اجماع منطقه‌ای و رویکرد همسو حامیان آزادی بیت المقدس را می‌طلبد و برای این هدف باید بلوک‌ جدیدی در منطقه با حضور ایران و پاکستان از جمله مالزی و ترکیه تشکیل شود.

سناتور «تاج حیدر» از حزب مردم پاکستان مشارکت واشنگتن و تل‌آویو را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی دانست و افزود: مسلمانان باید برای آزادی قدس و نجات مردم فلسطین از چنگ اشغالگران متحد شوند.

وی تاکید کرد: منابع کشورهای اسلامی باید صرف ملت‌های آنان شود و همزمان باید افکار عمومی در جهان را برای حل مسئله فلسطین و جلوگیری از توسعه طلبی اسرائیل آماده کرد.

«فردوس شمیم» نماینده مجلس ایالتی از حزب تحریک انصاف پاکستان (حزب حاکم این کشور) نیز گفت: ملل اسلامی با قوی متحد باشد تا بتواند موضع محکمی در منطقه و جهان علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین از خود ارائه دهد.

وی افزود: درد و آلام مسلمانان چه در فلسطین و یا کشمیر، به چالشی برای بشریت تبدل شده است و ما باید پیام روشنی به جهان مخابره کنیم که هرگز قادر به سکوت در قبال ظلم اسرائیل علیه فلسطین و افزایش توسعه طلبی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی نیستیم.

«باقر عباس زیدی» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین در ایالت سِند پاکستان، اسرائیل را دشمن واقعی بشریت توصیف کرد و گفت: مذاکرات چاره حل مسئله فلسطین نیست بلکه تداوم مقاومت و جبهه مبارزه با اشغالگری تل‌آویو تنها روشی است که جواب می‌دهد.

وی اظهار داشت: امروز صهیونیست‌ها با درماندگی تمام شاهد مقاومت فلسطین هستند و مجبور هستند برای بقای خود، دست به رویارویی و خشونت بزنند.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان نیز در پایان کنفرانس قدس، قطعنامه مشترک احزاب حاضر را قرائت کرد که براساس آن‌، جمعه آخر ماه مبارک رمضان به صورت باشکوه در سراسر پاکستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: سرزمین‌های فلسطینی کاملاً متعلق به مردم این کشور است اما در مقابل اسرائیل یک رژیم اشغالگر، جعلی و توسعه طلب می‌باشد.

نمایندگان احزاب پاکستانی در این قطعنامه مشترک خطاب به دولت اسلام‌آباد خواستند تا برای حل مسئله فلسطین ائتلاف منطقه‌ای با حضور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، مالزی، روسیه و چین تشکیل شود.

آنان همچنین تداوم اسلام‌هراسی در کشورهای غربی و توهین به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) به ویژه در فرانسه را به شدت محکوم کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.