تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

تحلیلگر شیلیایی:

روز جهانی قدس تقویت جبهه مقاومت علیه سلطه‌گران است

روز جهانی قدس تقویت جبهه مقاومت علیه سلطه‌گران است
.

 

تهران- «نیکلا هدوا» (Nicola Hadwa) تحلیلگر روابط بین‌الملل و کارشناس مسائل غرب آسیا، پاسداشت روز جهانی قدس را راهبردی عزتمندانه از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای تقویت جبهه مقاومت علیه سلطه گران در منطقه آسیای غربی دانست.

«نیکلا هدوا» تحلیل گر ارشد شیلیایی در گفت و گو با گروه اروپا و آمریکای ایرنا گفت: اهمیت روز قدس پیش از همه، در رویکرد راهبردی آیت الله خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران تجسم یافته است که در اقدامی عزتمندانه و در حمایت از مردم فلسطین، «روز جهانی قدس» را برای دفاع از خط مقاومت در مقابل استکبار جهانی انتخاب کرد.

این تحلیلگر مسائل بین المللی همچنین درخصوص ضرورت تقویت جبهه مقاومت، با اشاره به نقش بی بدیل شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: سردار سلیمانی پایگاه هایی برای سازماندهی و تقویت جبهه مقاومت در غرب آسیا بنا کرد و این جبهه مقاومت همان جبهه ای خواهد بود که خیانت پیشه گان را شکست خواهد داد و سلطه گران غارتگر، صهیونیست ها را از منطقه بیرون خواهد راند. جبهه مقاومت باید در تمام کشورهایی که به فکر اخراج اشغالگران هستند، گسترش یابد.

بیشترین اهمیت چنین روزی، در پیامی است که به جهان اسلام صادر می کند؛ اینکه قدس شریف به اشغال صهیونیست هایی درآمده که آن را از دست صاحبان اصلی آن یعنی مسلمانان و مسیحیان این سرزمین درآورده و در پی اهداف ظالمانه خود، قصد دارند آن را به شهر منحصر به فرد یهودیان تبدیل کنند.

مشروح گفت و گوی این تحلیل گر شیلیایی با ایرنا در پی می آید:

ضرورت توجه به هویت و حقوق ملت فلسطین

بسیار مهم است که از مشخصه اسلامی و مسیحی بیت المقدس محافظت و از تخریب آثار اسلامی باستانی آن جلوگیری شود. در حالی که صهیونیست ها با تخریب آن قصد دارند آن را به شهری غربی و فقط برای یهودیان تبدیل کنند؛ این بدان معناست که مردم مسلمان و مسیحی فلسطینی قادر به بازگشت به سرزمین خود که از آن اخراج شده اند، نباشند و به عنوان پناهنده در جهان شناخته شوند.

صهیونیست ها به دنبال تصاحب این شهر برآمده اند نه به این دلیل که آنها به این شهر تعلق و ارتباطی داشته باشند، زیرا اصلیت آنها مولداوی، لهستانی، اوکراینی یا آمریکایی و انگلیسی است. آنها اهل این منطقه و از گروه سامیان هم نیستند. دغدغه اصلی آنها در کنار سایر توطئه های سلطه طلبانه، تصاحب جهانگردی مذهبی این منطقه است تا از طریق کسب و کار آن براساس گزارش سالانه میلیون‌ها دلار به چنگ آورند.

جنایات صهیونیست ها در ترور دانشمندان هسته ای ایران

جنایات صهیونیست ها علیه دانشمندان مسلمان ایرانی نشانگر ناتوانی و ضعف و ترس آنها از احیای قدس به دست مسلمانان در سایه فراخوان‌ رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران برای فراموش نکردن این وظیفه خطیر است.

صهیونیست ها و ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری از نقش آفرینی ایران در مبارزات و مقاومت مردم آسیای غربی (خاورمیانه)، در اندیشه محاصره و تحریم دائمی ایران هستند تا به زعم خود، از حضور موثر ایران در منطقه جلوگیری کنند. آنها با ترور دانشمندان هسته ای ایران به دنبال تضعیف فعالیت های مسالمت آمیز هسته ای ایران هستند و برای جنایات خود اتهاماتی واهی مانند جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی را مطرح می کنند. این در حالی است که تنها اسرائیل در منطقه آسیای غربی است که سلاح های کشتار جمعی و اتمی دارد، اما رویکرد دوگانه و ریاکارانه نهادها و کشورهای جهانی در برابر آن سکوت کرده و قادر به اعمال مجازات علیه اسرائیل جنایتکار و غاصب نیستند.

اما ایران، کشوری بسیارمقتدر و سازمان یافته است که از صنعت دفاعی بسیار قدرتمندی برخوردار بوده و به ویژه بر رهبری سیاسی فوق العاده حکیمانه و مردمی مستقل و قوی استوار است.

نقش ملت‌ها، دولت‌ها و علما در حمایت از مردم فلسطین

نقش ملت های مسلمان در همبستگی با مردم فلسطین و برای جلوگیری از شکست راهبردی فلسطین و مسلمانان محور مقاومت اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین همبستگی با این ملت یک وظیفه و تکلیف است.

متاسفانه برخی کشورهای عرب، با فراموشی قدس و مسجد الاقصی در حق مردم فلسطین و مسلمانان جهان خیانت می کنند. زیرا آنها، با هر گرایشی که باشند، نشان می دهند که هرگز به عزت و دین خود اهمیت نمی دهند و تنها به تامین منافع امپریالیستی و صهیونیستی توجه دارند. مردم و تاریخ آنها درباره جنایتها و خیانت های آنها قضاوت خواهند کرد.

نقش موثر شهید سلیمانی در حمایت از مردم فلسطین

شهید قاسم سلیمانی نماد عزت، پهلوانی و دفاع از مردم آزادیخواه است. او رهبری فراموش نشدنی در سراسر جهان است. در آمریکای لاتین نیز او به عنوان «چه گوارا» ی مسلمان در مبارزه با تروریسم آمریکا و صهیونیسم جنایتکار شناخته شده است.

سردار سلیمانی با آن همه فداکاری و افق دید وسیع خود، تروریست ها را شکست داد و از تجزیه آسیای غربی و تبدیل آن به کشورهای کوچک رویاروی یکدیگر جلوگیری کرد. شاهکار و میراث این استراتژیست و مرد بزرگ نظامی جاودان خواهد ماند و مردم باید قدردان رشادت های او باشند که کشورهایشان را از تروریسم و تسلیم شدن به غرب نجات بخشید.

نقض حقوق ملت فلسطین در دستیابی به دارو به ویژه واکسن کرونا

ممنوعیت ورود واکسن های کرونا به فلسطین نیز همان چهره جنایتکار سران صهیونیست و دورویی غرب را که در برابر این جنایت ها ساکت هستند، بیشتر آشکار می کند./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.