تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

فاز نخست پردیس ورزشی دانشگاه ایلام کلنگ زنی شد

فاز نخست پردیس ورزشی دانشگاه ایلام کلنگ زنی شد
ایلام - فاز نخست پردیس ورزشی دانشگاه ایلام در آیینی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام روز پنجشنبه کلنگ زنی شد.

رییس دانشگاه ایلام در این آیین گفت: زیرساخت های ورزشی بسیار خوبی در دانشگاه ایلام وجود دارد که به منظور ساماندهی فضاها ایجاد پردیس یا دهکده ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

محمد علی اکبری افزود: این پردیس در زمینی به مساحت ۹۳ هزار مترمربع ایجاد می شود و زمین های تنیس بدمینتون و پیست دوچرخه‌سواری در این مجموعه پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: بخشی از عملیات عمرانی شروع شده و امیدواریم با تزریق اعتبارات پیش بینی شده در مدت زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، هشت طرح ورزشی، دانشجویی و رفاهی دانشگاه ایلام در آیین کلنگ زنی پردیس ورزشی این دانشگاه روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و کلنگ زنی شد.

این طرح ها شامل افتتاح استخر سرپوشیده، سالن تیراندازی، ۲ قطعه زمین والیبال ساحلی، پیست دوچرخه سواری دختران و افتتاح ایستگاه شبانه روزی اورژانس ۱۱۵ و فوریت های پزشکی، همچنین ارتقا و بازسازی آشپزخانه و رستوران های پسران و ارتقا سطح سرای دانشجویی دانش و شهید اختیارزاده است.

پردیس ورزشی دانشگاه ایلام نیز شامل ساماندهی فضای موجود، استخر سرپوشیده، زمین چمن طبیعی، سکوی تماشاچیان، زمین چمن مصنوعی و همچنین احداث اماکن ورزشی جدید شامل سالن چند منظوره، محوطه سازی، پارکینگ، پیست دوچرخه سواری، زمین والیبال و زمین تنیس است.

این طرح ها در قالب ۱۸۸ طرح‌ عمرانی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور است که امروز به دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۴۰ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.