تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۲۱

امام جمعه ایلام:

دانشجویان در بصیرت افزایی جامعه برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن نقش آفرین باشند

دانشجویان در بصیرت افزایی جامعه برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن نقش آفرین باشند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شناخت دقیق تاریخ پرافتخار این سرزمین توسط قشر دانشجو از ضروری ترین نیازهای امروز جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ایلام، اظهار داشت: یکی از ضروریاتی که هر دانشجو که باید به آن توجه داشته باشد این است که تاریخ پرافتخار کشور و اهمیت روز دانشجو را بداند.

وی تاکید کرد: زمانیکه انگلیسی ها در کشور ما حاکم بودند، به خاطر قحطی که در کشور ایجاد کردند چند میلیون تلفات جانی در کشور ایجاد شد، سیطره آنها بر کشور این گونه بود که تمام نفت کشور را در اختیار داشتند.

امام جمعه ایلام افزود: دکتر مصدق به همراه آیت الله کاشانی برای ملی کردن نفت ایستادند ولی دشمنان نگذاشتند مردم از نفت خودشان بهره مند شوند، آمریکایی در کشور کودتا کردند و محمدرضا پهلوی که توسط آمریکایی ها در کشور حاکم شده بود را برکنار کردند، پیوندی بین آمریکا و انگلیس در ایران ایجاد شد و روی کار آمدن دولت مصدق به ضرر آنها بود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: دانشجویان آگاه، بصیر و بینا به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه اعتراض کردند و متاسفانه دانشجویان قربانی ورود نیکسون به کشور شدند، ۱۶ آذر دو ویژگی استکبار ستیزی و شهادت دانشجویان را دارد، دانشگاه و دانشجویان خاستگاه اصلی استکبار ستیزی ملت ایران است و نباید این موضوع توسط دانشجویان ما به فراموشی سپرده شود.

وی بیان کرد: ۱۶ روز یک تاریخی در کشور است که در دانشگاه ها مورد تجلیل و تکریم قرار می گیرد، دانشجویان نیروهای پیش برنده، بصیر و آگاه هستند که تحلیل می کنند و برای بصیرت افزایی و آگاهی جامعه خود نقش آفرین هستند.

امام جمعه ایلام گفت: انقلاب اسلامی، هویت ملی، ایرانی و اسلامی را احیا کرد و هیمنه نظام سلطه را شکسته است، آمریکایی ها از ملت ایران حق توحش می گرفتند و بر اساس قانون کاپیتولاسیون هیچ کسی نمی توانست بر علیه آمریکایی ها در کشور اعلام جرم کند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: اگر یک آمریکایی هر جرمی در کشور انجام می داد، بر اساس قانون مصونیت قضایی آمریکایی ها، هیچ مقامی در کشور حق نداشت شکایت و دادخواهی کند.

وی اضافه کرد: امام راحل بر علیه این قانون قیام خود را آغاز و خدا کمک کرد انقلاب اسلامی پیروز شد، دشمن یک جنگ تمام عیار را بر علیه نظام و انقلاب اسلامی را آغاز کرده و این در حالی است که تحریم ها و تهدیدها اگر بر علیه هر کشوری انجام می شد، نمی توانست در برابر آن مقاومت کند، اما ملت ایران همچنان در برابر این جنگ تمام عیار ایستاده اند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان امروز خود اذعان می کنند که قدرت نظام اسلامی به گونه ای است که نمی توانند با این اغتشاشات و ناآرامی ها به آن خدشه ای وارد کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به پیوند بین علم و صنعت، گفت: امروز لازم است توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه فعال و مسئولان از این ظرفیت ها در قالب طرح های دانش بنیان حمایت های لازم را انجام دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.