تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی حمل بار در دهلران

آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی حمل بار در دهلران
نگاه اقتصاد

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : کارشناس آموزش پلیس راه دهلران- اندیمشک تعدادی از رانندگان وسایل نقلیه عمومی حمل بار در مسیر دهلران به دلیل تخلفات اضافه تناژ، عدم حفاظ و عدم مهار بار صحیح پس از متوقف کردن در حاشیه راه، در راستای قوانین و مقررات حمل و نقل بار مورد توجیه و آموزش قرار دادند.

سرهنگ” رضا همتی زاده”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: تعدادی از این رانندگان بدون در نظر گرفتن وزن مجاز خودرو اقدام به بارگیری بیش از حد ظرفیت وسیله نقلیه خود می کنند که این امر نه تنها وسیله نقلیه را تحت  فشار مضاعف قرار داده بلکه باعث کاهش ضریب ایمنی خودرو و فرسودگی زودهنگام قطعات و همچنین باعث خسارت و آسیب به ابنیه ، راهها و پل ها که حق عموم مردم است می شوند .

وی با اشاره به نحوه صحیح مهار بار وسایل نقلیه عمومی حمل بار در جاده ها، افزود: عدم آشنایی تعدادی از رانندگان با نحوه اصول بارگیری صحیح و مهار آن باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل آسیب دیدن بار، وسیله نقلیه، صدمات و تلفات جانی  شده و  بارهای آسیب دیده در مسیر جاده ها احتمال خطر تصادف جاده‌ای را افزایش می دهند.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطر نشان کرد: اکثر رانندگان کامیون های حمل بارهای داخلی مانند( شن، ماسه ، آسفالت،  گندم و …)  در شهرستانها  به علت جابجایی بار در مسافت های کوتاه توجه چندانی به مقررات صحیح حمل بار و حفاظ آن نداشته و برای رانندگان  پشت سر ناامنی ایجاد می کنند.

سرهنگ همتی زاده گفت : ایمنی عبور و مرور ناوگان عمومی حمل بار در جاده ها  بسیار مهم و حساس است و ماموران پلیس راه موظفند بر روی رفتارهای ترافیکی رانندگان  وسایل نقلیه عمومی بیشتر تمرکز کرده و با تخلفات حادثه ساز این دسته از ناوگان بدون اغماض برخورد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.