تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۷

نماز عید سعید فطر در ایلام اقامه شد

نماز عید سعید فطر در ایلام اقامه شد
ایلام - نماز باشکوه عید سعید فطر صبح امروز(پنجشنبه) با حضور مردم ولایتمدار به امامت حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در فضای باز محوطه مصلی شهر ایلام اقامه شد.

 

این آیین معنوی قبل از طلوع آفتاب با تلاوت آیات قرآن کریم و بیان احکام شرعی روز عید فطر آغاز و سپس نماز این عید فرخنده با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقامه شد.

امسال نماز عید سعید فطر با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، به صورت محدود برگزار شد و مسئولان بهداشت و ستاد کرونا نیز ناظر بر رعایت پروتکل های بهداشتی بودند.

نمازگزاران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی برای شرکت در نماز با خود مهر، سجاده، دستکش، ماسک و زیرانداز و همچنین مواد ضدعفونی کننده همراه داشتند.

در دیگر نقاط مختلف استان ایلام نیز نماز عید سعید فطر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز مساجد شهری و روستایی استان برگزار شد.

به خاطر شیوع کرونا توزیع هرگونه مواد خوراکی، نذر و چای ممنوع بود و هیچ برنامه جانبی به غیر از نماز عید فطر اجرا نشد.

در اماکن برپایی نماز عید فطر امسال به منظور دریافت فطریه و کفاره، صندوق‌های کمیته امداد برپا بود تا مردم فطریه‌های خود را اهدا کنند.

صندوق های مراکز نیکوکاری و مابقی توسط موسسات خیریه بهزیستی و دیگر نهادها و سازمان‌های حمایتی نیز در پیرامون مساجد به چشم می خورد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده و اعلام مسئولان نماز عید سعید فطر در ۱۵ نقطه شهر ایلام، ۱۵۰ نقطه استان و در اماکن متبرکه استان در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور مردم ولایی استان در عید بندگی و عبادت برگزار شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.