تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

شرکت در انتخابات ادای دین به نظام اسلامی است

شرکت در انتخابات ادای دین به نظام اسلامی است
اراک - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی و این استان با حضور پر شور در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده و عشق و ارادت خود به نظام اسلامی را به منصه ظهور می‌گذارند.

آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: مردم بار دیگر به دنیا نشان می‌دهند که برای آرمان‌های نظام و پیشرفت کشور حساسند و از دستاوردهای آن با جان و دل حفاظت می‌کنند.
وی، حضور پرشور مردم در این انتخابات را بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت عنوان کرد و اظهار داشت: پیام مردم به دنیا در این انتخابات این است که روی مواضع اصولی خود ایستاده و جواب هر تهدید سیاسی و روانی را با مقاومت خواهیم داد.
امام جمعه اراک بیان کرد: مردم ایران اسلامی همیشه وقت‌شناس و دشمن‌شناس بوده‌اند و نمونه آن همین انتخابات پرشور است، اما بدخواهان به نظام مقدس اسلامی نمی‌توانند احساس ملت ایران را درک کنند چرا که افکار سیاسی این ملت آمیخته با اصول و مبانی دینی و معنویات است و شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود می‌دانند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه رای هر فرد باید حجت شرعی داشته باشد، اضافه کرد: علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات واجب است، انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور نیز یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که رئیس جمهور براساس قانون اساسی دومین شخصیت ملی است و باید نسبت به تمام مسائل داخلی و بین‌المللی اشراف کامل داشته باشد.
وی گفت: بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهور باید مدیر، مدبر، باتقوا، آگاه نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و حافظ منافع، مصالح، امنیت، عزت و اقتدار ملی باشد و در هر شرایطی بتواند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را دررجهان به اهتزار درآورد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: کسانی که امروز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌ و تهدید کرده‌اند که اگر صلاحیت آنان تایید نشود انتخابات را تحریم می‌کنند و قانون را قبول ندارند، بدانند که در سال ۸۸ براساس همین قانون انتخاب شدند و از حمایت مردم برخوردار شدند، بنابراین به جای تشویش اذهان عمومی پاسخگوی عملکرد خود باشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله قدس را مسئله نخست جهان اسلام عنوان کرد و گفت: در طول ۷۰ سال گذشته اسرائیل غاصب با پشتیبانی آمریکای جنایتکار، آل سعود و دیگر کشورهای خود فروخته منطقه سعی در نابودی مردم فلسطین داشتند اما به فضل الهی نتیجه توطئه‌های آنان وحدت و انسجام ملت فلسطین است.
وی افزود: در سال‌های گذشته مردم فلسطین برای دفاع خود از چوب و سنگ استفاده می‌کردند اما اکنون آن‌ها به تکنولوژی ساخت موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن دست یافته‌اند و با اقتدار از مصالح خود دفاع می‌کنند و مردم تمام نقاط دنیا نیز از آنان حمایت می‌کنند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۲رنقطه استان مرکزی اقامه می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.