تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

سوریان:

کسب کرسی به رایزنی‌های فراتر از حوزه ورزش نیاز دارد

کسب کرسی به رایزنی‌های فراتر از حوزه ورزش نیاز دارد
تهران - نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: کسب کرسی در اتحادیه جهانی کشتی کار بسیار سختی است و به رایزنی‌های فراتر از حوزه ورزش نیاز دارد.

«حمید سوریان» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تلاش‌های فدراسیون برای کسب کرسی در اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: کار بسیار سختی است. متاسفانه در گذشته فرصت‌سوزی شده و حال باید زیرساخت‌ها فراهم شود و از رایزن‌های فرهنگی کمک بگیریم که در حال تلاش برای کسب کرسی هستیم.

وی اظهار داشت: کار فراتر از حوزه رایزنی‌هایی است که در حوزه ورزش اتفاق می‌افتد و باید واقع بینانه به موضوع نگاه کرد. کار بسیار سختی را پیش رو داریم و البته با توجه به جایگاه و مدال‌هایی که ایران دارد و اینکه قهرمانان زیادی داریم با این وجود تلاش خود را در این راه انجام خواهیم داد.

دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک درباره اینکه آیا فدراسیون علاوه بر کسب کرسی راهکاری هم برای حفظ آن دارد یا خیر، تصریح کرد: این ۲ موضوع جدا از هم است. اکنون موضوع مهم کسب کرسی است که امیدواریم این اتفاق بی‌افتد. هرچند زمان بَر است. مساله بعد از کسب کرسی ، حفظ و نگهداری جایگاه است که البته کار بسیار مشکلی است. امیدوارم که این اتفاق بیافتد که کرسی را بگیریم و حفظ کنیم و باید ببینم فضا چه شکلی خواهد بود.

توقع از کشتی همیشه بالا بوده

وی درباره این موضوع که امید ورزش ایران به کسب مدال کشتی در المپیک است، گفت: انتظار و توقع از کشتی بالا بوده و ورزش اول کشور است که این طبیعی است و ورزش ملی محسوب می‌شود. از زمان مرحوم جهان پهلوان تختی و قهرمانانی همچون «امامعلی حبیبی» و «عبدالله موحد» که مدال‌های خوشرنگی گرفتیم تا به امروز این روند ادامه یافته و موظف هستیم تا مسیر را برای موفقیت تیم فراهم کنیم و امیدواریم که در این رویداد با وجود داشتن ۱۱ سهمیه اسباب خوشی و خوشحالی مردم شویم.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن یادآور شد: البته می‌توانستیم سهمیه کامل را بگیریم که متاسفانه بر اثر یک اشتباه یک سهمیه تیم ملی کشتی فرنگی از دست رفت و با ۱۱ سهمیه عازم توکیو خواهیم شد. البته کیفیت کار مهمتر است و ملی‌پوشان کشتی کشورمان ظرفیت و توانایی بالایی دارند. پیش‌بینی تعداد مدال‌ها در المپیک سخت است، اما امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

نابغه کشتی فرنگی جهان بعنوان نماینده رسمی فدراسیون کشتی ایران برای حضور در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی معرفی شد.

انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی قرار است مهر ماه امسال در حاشیه رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در نروژ برگزار شود. البته این انتخابات قرار بود شهریور سال ۹۹ در خلال پیکارهای جوانان جهان در صربستان برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. فدراسیون کشتی ایران با توجه به سوابق ارزشمند قهرمانی «حمید سوریان» در رقابت‌های المپیک و جهان و همچنین محبوبیت این قهرمان ملی کشورمان در بین کشتی‌گیران دنیا، وی را بعنوان نماینده رسمی کشورمان برای حضور در انتخابات هیات رییسه به اتحادیه جهانی کشتی معرفی کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.