تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

ثبت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تخلف توسط مرغداری‌ها

ثبت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تخلف توسط مرغداری‌ها
تهران- معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده مرغداری‌ها در تعطیلات نوروز سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

«جواد احمدی» روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در نیمه نخست فروردین ماه سال جاری ۶۶۹ پرونده تخلف برای مرغداری‌هایی تشکیل شد که بیش از ۷ هفته این محصول را نگه داشته و به بازار عرضه نکرده‌ بودند.
وی با بیان این‌که مسئولیت آرد و نان به استانداران سراسر کشور واگذار شده است، تصریح کرد: در هر استانی متناسب با شرایط موجود در مورد این بخش تصمیم‌گیری شده و تعیین نرخ این کالا به صورت‌ متمرکز انجام نمی‌شود.
به گفته احمدی، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و تعزیرات حکومتی مسئولیت برخورد با متخلفان را دارند تا قیمت مصوب اعمال شود و ملاک عمل بازرسی‌ها نرخ تعیین شده هر کالا است.
وی افزود: در زمینه نان ۳۰۸ هزار و ۳۰۸ مورد از خبازی ها بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۶ هزار و ۸۴۰ پرونده تخلف شده است.
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت روغن نیز تاکید کرد: با توجه به افزایش جهانی نرخ انواع روغن، قیمت تمام شده این کار برای تولیدکننده تا ۷۰ درصد تغییر داشته که نرخ مصوب نیاز به اصلاح دارد.
وی افزود: در خصوص این کالا ۱۱۰ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی انجام و چهار هزار و ۴۷۴ مورد پرونده تشکیل شده است.
احمدی در زمینه قیمت شکر و افزایش نرخ آن نیز تصریح کرد: در مقطعی که قیمت این کالا هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده بود از ذخایر شکرهایی با منشا ارز وارداتی ۴۲۰۰ تومانی استفاده شد، اما به مرور این ذخایر کاهش پیدا کرده و قیمت شکر با ارز نیمایی محاسبه می شود و مشمول قیمت تثبیتی نخواهد بود.
به گفته احمدی، در ماه های گذشته ۱۳۸ هزار و ۲۷۷ مورد شکایت بررسی شده که منجر به تشکیل پرونده برای چهار هزار و ۴۱۵ واحد شده است.
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه گران شدن کالاها در حیطه مسئولیت این سازمان نیست، خاطرنشان کرد: این نهاد در صورتی که واحدی قصد سودجویی و تخلف داشته باشد برخورد خواهد کرد.
وی افزود: در هر ماه بیش از ۲۰ هزار شکایت به دست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می رسد که بعد از رسیدگی به آن‌ها توانسته‌ایم رضایت ۷۰ درصدی شهروندان را به دست آوریم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.