تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

کلاهبردار هفت میلیارد ریالی در ایلام دستگیر شد

کلاهبردار هفت میلیارد ریالی در ایلام دستگیر شد
ایلام - فرمانده انتظامی ایلام گفت: کلاهبردار هفت میلیارد ریالی با ۲۰ فقره پرونده در استان با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع بیش از ۲۰ فقره پرونده به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه یک نفر با پوشش مامور دولتی در زمینه تهیه ارزاق خوراکی (روغن و برنج ) و اخذ وجه از بازاریان و کسبه، کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات پلیسی، متهم پرونده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یکی از محله های شهرستان ایلام دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: متهم در تحقیقات فنی و تخصصی کاراگاهان پلیس آگاهی به بزه انتسابی و کلاهبرداری هفت میلیارد ریالی در پوشش مامور دولتی اعتراف کرد.

القاصی مهر با بیان اینکه پلیس با تمام توان از امنیت مردم دفاع می کند، تصریح کرد: بمنظور سیر مراحل قانونی و مطالبه به حق مالباختگان، متهم به همراه پرونده تحویل مقام قضایی و با قرار متناسب کیفری روانه زندان مرکزی ایلام شد.

وی از مردم خواست: در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را از طریق مرکز فوریت های تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با افراد سودجو و هنجار شکن برخورد قاطع و قانونی شود.

دستگیری سارق احشام و منزل در سیروان

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از دستگیری سارق احشام و منزل و کشف پنج فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ هادی گندمی روز چهارشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام و منزل در سطح شهرستان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران دایره ضد سرقت پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه های سرقت و جمع آوری سرنخ های موجود، به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان ادامه داد: مأموران پس از حصول اطمینان از فعالیت بزهکارانه این متهم ، با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را در ارتفاعات کوه های قلارنگ دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متهم در تحقیقات پلیسی و در مواجهه با اسناد و ادله موجود چیزی برای کتمان نداشتند، در بازجویی های علمی پلیس به سه فقره سرقت احشام و ۲ فقره منزل در شهرستان معترف شد.

سرهنگ گندمی تاکید کرد: در راستای مطالبه به حق مردمی این متهم به همراه پرونده تحویل مقام قضائی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان، استفاده از قفل و حفاظ های محکم و دوربین مدار بسته را از راه های مهم پیشگیری از سرقت منزل دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.