تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

استاندار:

۹۹ درصد تسهیلات اشتغال خانگی مددجویان ایلام جذب شد

۹۹ درصد تسهیلات اشتغال خانگی مددجویان ایلام جذب شد
ایلام -استاندار ایلام از جذب ۹۹ درصدی تسهیلات اشتغال خانگی مددجویان استان توسط دستگاه های حمایتی خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: با کمک این تسهیلات بنا به گزارش مدیرکل کمیته امداد استان سال گذشته برای پنج هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: بزرگترین حلقه گمشده نظام اقتصادی هر کشور تولید است و تولید زیربنا و اساس یک نظام اقتصادی پویا است.
استاندار ایلام تاکید کرد: در سایه تولید رونق اقتصادی ایجاد می شود و در سایه آن اشتغال ، ازدواج و مسکن برای افراد جامعه فراهم می شود.

نوذری یادآور شد: بانک های عامل استان سال گذشته همکاری بسیار خوبی با مجموعه اقتصادی استان در راستای جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال داشته اند که از آنها تقدیر می کنیم.

نوذری اضافه کرد: امیدوارم این همراهی و همکاری در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم داشته و برای اشتغال مولد خانگی برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نمی توان انتظار اشتغال از سوی بخش دولتی داشت اما دولت می تواند بسترساز ایجاد اشتغال با حمایت بخش های خصوصی باشد.

استاندار ایلام اظهار کرد: استان ایلام در بخش کشاورزی و گردشگری، صنایع دستی و طبیعت گردی دارای ظرفیت های ویژه ای است که با بکار گرفتن این استعدادها می توان زمینه اشتغال را برای بسیاری از افراد در استان فراهم کرد.

نوذری فرهنگ پشت میز نشینی را متعلق به کشورهای جهان سوم اعلام کرد و گفت: باید فرهنگ و تعریف کار و اشتغال تغییر پیدا کند و تنها کار اداری شغل محسوب نشود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اشتغال دولتی نداریم، می توان با برنامه ریزی برای اشتغال مولد زمینه را برای توسعه در همه بخش ها فراهم کرد.

استاندار ایلام افزود: اشتغال یک امر جمعی است و همه دستگاه ها باید متولی ایجاد اشتغال بوده و برنامه ریزی مناسبی برای اشتغال مولد استان داشته باشند.

نوذری به نظارت بر تسهیلات دریافتی تاکید کرد و افزود: باید تسهیلاتی که پرداخت می شود در راستای هدف که ایجاد اشتغال است بدون انحراف هزینه شود.

وی تاکید کرد: کرونا همه ساختارهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را بدهم زد و امیدواریم که با واکسیناسیون گسترده در مردادماه این بیماری مهار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مدیرکل کمیته امداد و بهزیستی استان به ارایه گزارشی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۹ اشتغال خانگی نهادهای حمایتی پرداختند.

همچنین در پایان این نشست استاندار با اهدا لوح تقدیر از ۱۲ مدیرعامل بانک دولتی استان تقدیر کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.