تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دهلران:

رشد ۴۰ درصدی مصرف برق در دهلران / نیاز به همیاری مردم برای عبور از پیک مصرف تابستان

رشد ۴۰ درصدی مصرف برق در دهلران / نیاز به همیاری مردم برای عبور از پیک مصرف تابستان
.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دهلران در نشست خبری کارگروه رسانه ای برق استان ایلام که به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد عبور پیک بار از مرز ۷۶ مگاوات بوده ایم که این میزان مصرف نسبت به زمان مشابه سال قبل تقریبا ۴۰ درصد افزایش بار را بر شرکت تحمیل کرد.

امین محمدبیگی اظهار کرد: تعداد کل مشترکین شهرستان دهلران ۲۶ هزار مشترک است که ۲۱ هزار آنان مشترک خانگی هستند. طرح امید که از زمستان سال گذشته در شهرستان دهلران آغاز گردید در حوزه مرکزی دهلران ۳۶ درصد مشترکین مشمول طرح امید شدند که ۷ درصد مشترکین پرمصرف بودند. همچنین در حوزه زرین آباد و میمه ۶۴ درصد مشمول برق امید بودند که ۴ درصد مشترک پرمصرف و از ۲۲ درصد در مشمولین حوزه موسیان، ۲۱ درصد مشترک پرمصرف داشته ایم.

 

مدیر توزیع برق شهرستان دهلران در خصوص مطالبات شرکت به تعرفه مصرف خانگی به مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: عمده طلب شرکت توزیع برق در بخش خانگی مربوط به حوزه موسیان به میزان ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است اما در بخش دولتی و طلب از ادارات این مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که عمده این طلب مربوط به بخش مرکزی است.

 

وی بیشترین میزان سرقت برق در شهرستان دهلران را مربوط به روستاهای حوزه موسیان عنوان کرد که طی چند سال گذشته این سرقت ها به مرور کاهش زیادی نیز داشته است، خاطر نشان کرد: تدبیر شرکت توزیع نیروی برق در راستای کاهش سرقت یکی جمع‌آوری تمام شبکه مسیر روستاها به استثنای ۲ روستا و تجهیز نمودن آنها به کابل خودنگهدار بوده است است که میزان سرقت از این کابل ها بسیار سخت است.

 

او گفت: همچنین با بازدیدهای مستمر و تست اندازه گیری لوازم مشترکین تا حدودی سطح سرقت کاهش پیدا کرده و علاوه بر این مواردی از سرقت به شرکت اطلاع داده شده است که پس از بررسی و تایید سرقت از سال گذشته ۱۰۰ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است که از این تعداد ۵۴ مورد به صدور رأی به نفع شرکت منتهی شد. ۳۰ مورد قبل از اینکه رأی قضایی بخورند با مراجعه به شرکت و انجام تعهد و پرداخت خسارات پرونده های آنها مختومه شده و مابقی در حال رسیدگی است.

 

محمدبیگی در خصوص تعرفه برق در شهرستان دهلران گفت: تعرفه برق در شهرستان دهلران از نوع گرمسیری و در واقع ارزانترین تعرفه برق کشور است. در واقع این تعرفه شامل استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و شهرستان های دهلران و مهران شده است. که آغاز آن از ابتدای فروردین تا ۳۰ آذرماه می باشد.

 

وی تاکید کرد: در تابستان گذشته ۳۲ درصد مشترکین حوزه موسیان، ۱۵ درصد مشترکین حوزه مرکزی و ۵ درصد مشترکین حوزه زرین آباد الگوی مصرف را رعایت نکرده اند.

 

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دهلران با تاکید بر اینکه مصرف روزانه برق متغیر است اما در روزهای گذشته شاهد عبور پیک بار از مرز ۷۶ مگاوات بوده ایم، تصریح کرد: این میزان مصرف نسبت به زمان مشابه سال قبل که ۵۶ مگاوات بود تقریبا ۴۰ درصد افزایش بار را بر شرکت تحمیل کرد که رشد بی سابقه ای را آن هم به دلیل گرمای زودرس مشاهده نشان داد. با این وصف پیک واقعی مصرف در مردادماه رخ خواهد داد که امیدواریم با کنترل مصرف از میزان استاندارد عبور نکنیم.

 

وی افزود: تقریبا یک سوم بار استان در شهرستان دهلران صورت می گیرد که عمده دلیل آن نیز مصرف زیاد کولر گازی است.

 

محمدبیگی یادآوری کرد: امکان قطعی برق برای هر نقطه از کشور وجود دارد و زمانی که مصرف از حد بگذرد از طریق دیسپاچینگ، خاموشی برای همه مناطق اعمال می شود.

 

وی در رابطه با سیاست های کنترل و مدیریت بار که سالیانه از طرف شرکت توانیر ابلاغ می شود، گفت: با توجه به اینکه ساعت پیک بار ساعت ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده است کلیه مشترکینی که دارای کنتور هوشمند هستند اگر در ساعت پیک، مصرف را مدیریت کنند مانند مشترکین کشاورز، از ۲۰ ساعت برق رایگان بهره مند می شوند اما مابقی مشترکین مانند مشترکین صنعتی اگر در بازه زمانی مذکور مصرف را رعایت کنند مشمول تخفیفات دیگر خواهند شد.

 

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دهلران در پایان این نشست ضمن تشکر از همراهی همیشگی اهالی فرهنگ و رسانه اظهار کرد: در جهت فرهنگ سازی مصرف با فرماندار و امام جمعه محترم صحبت کرده ایم و این عزیزان در جلسات مختلف در مورد مدیریت مصرف و راهکارها صحبت نموده اند همچنین شرکت توزیع با دهیاران و بخشداری ها در تعامل بوده و هستیم و راه های مختلف کاهش مصرف برق را در جهت مدیریت پیک بار آموزش می دهیم. و البته از اهالی رسانه برای عبور از پیک مصرف در آستانه تابستان سختی که پیشرو است تقاضا داریم با اطلاع رسانی و دعوت مردم به صرفه جویی یاور ما در شرکت توزیع برق باشند تا امید به خدا روزهای سخت پیش روی صنعت برق سپری شود./خبرگزاری کردپرس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.