تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در ایلام برپا می‌شود

جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در ایلام برپا می‌شود
ایلام - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: یکصد و هشتمین دوره کشوری جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی در این استان برگزار می‌شود.

عبدالحسین رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این برنامه به عنوان یکصد و هشتمین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی کشور تیرماه امسال در نگارخانه مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار می‌شود.

وی بخش‌های نمایشگاه را شامل طراحی کیف و کفش، طراحی جواهرات و اکسسوری، طراحی کالکشن لباس بانوان و آقایان و عکاسی لباس اجتماع بانوان و آقایان عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: فراخوان این برنامه هنری اعلام شده و طراحان لباس می‌توانند آثار خود را از ۲۰ خردادماه جاری تا ۱۰ تیرماه به دبیرخانه جشنواره (انجمن مد و لباس استان) واقع در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی استان ایلام تحویل دهند.

رحمتی زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس بومی، محلی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی، ایرانی و در عرصه مد و لباس و سبک زندگی با محوریت حجاب و عفاف، کاربردی کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سمت تولید و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی با ذکر اینکه در حاشیه این برنامه نشست علمی و کارگاه آموزشی با حضور متخصصان حوزه مد و لباس در صورت بهبود اوضاع کرونا تشکیل می شود، افزود: در صورت تداوم وضعیت موجود این نشست از طریق مجازی برگزار خواهد شد.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این جشنواره با همکاری انجمن مد و لباس استان با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی، کمیته امداد، امور اجتماعی استانداری، دفتر زنان و خانواده استانداری، شهرداری، فنی و حرفه ای و اداره صمت برگزار خواهد شد.

رحمتی یادآور شد: هم اینک هفت انجمن هنرهای تجسمی، سینمای جوان، خوشنویسی، موسیقی، نمایش، شعر و مد و لباس در استان فعالیت دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.