تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

رییس شورای تبلیغات اسلامی اصفهان:

۱۴ خرداد روز جلوه عشق مردم به امام است

۱۴ خرداد روز جلوه عشق مردم به امام است
اصفهان - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: برغم هجمه دشمن به راه و اندیشه امام و فشارهای دشمن به ملت برای فاصله گرفتن از این راه، مردم ما نشان خواهند داد که ۱۴ خرداد جلوه‌ای از عشق و علاقه مردم به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

محمدعلی احمدی روز چهارشنبه در جلسه اجرایی هماهنگی برنامه‌های سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال طبق روال سال‌های گذشته، پیش بینی لازم برای بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر هجمه دشمنان به راه و اندیشه امام افزایش پیدا کرده است، افزود: رسانه‌های بیگانه درتلاشند تا مردم را از راه و مسیر امام دور کنند و فشارهای دشمن به ملت برای فاصله گرفتن از خط امام بیشتر شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه سالگرد ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال مقارن با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاهاست، اضافه کرد: تجربه ۴۲ ساله انقلاب نشان داده که هر جا مسیر، انتخاب، همت و انگیزه‌های فردی و جمعی ما منطبق با خط امام بوده، موجب تعالی فردی و اجتماعی و موفقیت‌ها و سربلندی‌ها شده است.

احمدی با اشاره به اینکه علاقه مردم به امام با اعماق قلب‌ها و جان‌هایشان گره خورده است، تأکید کرد: رجوع به صحیفه امام، وصیت نامه و رهنمودها، سیره و راه امام در این ایام؛ ضرورت امروز جامعه ماست.

وی خاطرنشان کرد: هر وقت که مسیر، انتخاب و انگیزه‌های فردی و جمعی ما از راه، مسیر و خط متعالی حضرت امام فاصله گرفته، مشکلاتی نیز برای ما ایجاد شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر اینکه مردم از برخی از مسوولان گلایه‌مندند، تصریح کرد: گلایه مردم از مسوولان بخاطر فاصله گرفتن از راه و سیره امام است.

وی خاطرنشان کرد: آنجا که مسوولان راه امام را پیموندند مردم نیز همچنان با آنها همراهی کردند و هر وقت از راه امام فاصله گرفتند مردم نیز از آنها رویگردان شدند.

احمدی افزود: معیار انتخاب مردم، خط و راه امام است و این همراهی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز نشان داده خواهد شد.

وی با اهمیت برشمردن انتخابات و قرائت بخشی از وصیت نامه امام در این زمینه افزود: اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین وصیت امام که در این ایام باید به آن توجه جدی شود این است که مردم باید در تمام صحنه‌های انتخابات حاضر باشند و با حضورشان نشان دهند که راه و مسیر امام را همچنان ادامه خواهند کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اهمیت واقعه ۱۵ خرداد بعنوان مبدا حرکت انقلاب و نهضت حضرت امام گفت: قیام ۱۵ خرداد اهمیت ایستادگی، مقاومت و صبر در مقابل ظلم مستکبران و استبداد ظالمان را به ملت ایران نشان داد.

وی تاکید کرد: امسال اهتمام خاصی به بزرگداشت ۱۵ خرداد و این یوم الله بزرگ شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به شعار محوری این ایام افزود: شعار محوری ویژه این ایام در استان اصفهان «راه امام، راه ما و هدف امام هدف ما» است و همه برنامه‌ها با این شعار اجرا و برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های ویژه ای به مناسبت گرامیداشت این ایام از جمله دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان صورت گرفته و مراسم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، با محدودیت هایی همراه است و تمام تلاش خود را بر اجراشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا انجام خواهیم داد به همین خاطر به جای اجتماع متمرکز، به کثرت و تعدد برنامه ها و مراسم پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال در کلیه شهرستان ها، شهرها و روستاها بصورت متفاوت برگزار می‌شود، اظهار داشت: استفاده از سخنرانی ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب همزمان با ۱۴ خرداد که از طریق رسانه‌ها بصورت زنده پخش خواهد شد، اصلی ترین برنامه این ایام است.

احمدی گفت: برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در شهر اصفهان با همکاری تشکل‌های مردمی و هم‌افزایی با مجموعه‌های فعال و جوانان انقلابی در رده‌های مختلف بسیج، توسط شهرداری ها و نهادهای فرهنگی و مردمی نیز برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، مراسم گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در همه مساجد با حضور ائمه جماعت و بصورت ویژه در ۱۰ مسجد شاخص شهر اصفهان در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم خرداد برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم در بقاع متبرکه با مدیریت اوقاف و امور خیریه نیز پیش بینی و تولیدات تبلیغی مناسب برای فضای مجازی و رسانه‌ای و طرح‌هایی برای تبلیغات شهری نیز تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین برنامه سالگرد امام و یادواره شهدای ۱۵ خرداد همراه با اجرای برنامه‌های متنوع، روز ۱۴ خرداد ساعت ۱۸ تا ۲۰ در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

احمدی ادامه داد: برگزاری محفل ادبی و شعرخوانی و کارگاه خلق آثار هنری نیز روز پنجشنبه ۱۳ خرداد از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در گلستان شهدای اصفهان و اجتماع صاحبان سخن نافذ با حضور ائمه جمعه و جماعات، طلاب و روحانیون و مبلغان در گلستان شهدای اصفهان با مشارکت حوزه های علمیه برادران و خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی در مراسم روز ۱۵ خرداد در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: دومین ویژه برنامه ۱۵ خرداد و گرامیداشت سالروز ولایت و رهبری مقام معظم رهبری، مراسمی با عنوان “بیعت بانوان اصفهانی با ولایت” در روز ۱۵ خرداد در گلستان شهداست.

احمدی گفت: همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت ۲ تَن از مبارزان اصفهانی با نام‌های طلبه شهید مصطفی موسوی زاری و شهید علی محمد قدیرزاده که ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بدست دژخیمان پهلوی به شهادت رسیدند، از دیگر برنامه های ۱۵ خرداد امسال در استان است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن توصیه همگان به قرائت رهنمودهای حضرت امام، بر لزوم گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره امام تاکید و از آحاد مردم برای شرکت در ویژه برنامه های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد دعوت کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.