تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

قیام ۱۵ خرداد زمینه ساز پیروزی نهضت امام خمینی(ره) شد

قیام ۱۵ خرداد زمینه ساز پیروزی نهضت امام خمینی(ره) شد
ایلام - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام در بیانیه ای سالروز قیام خونین ١۵ خرداد را گرامی داشت.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

یوم الله ١۵ خرداد یکی از روزهای سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی است، روزی که مردم مؤمن و دیندار ایران برای دفاع از مرجعیت به میدان آمده و با نثار خون خود، وفاداری خویش به اسلام را به نمایش گذاشتند.

حماسه ١۵ خرداد، با الهام از مکتب عاشورا محقق شد و سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در روز عاشورا و دستگیری ایشان توسط مزدوران رژیم طاغوت، مردم ولایتمدار و عزادار امام حسین(ع) را به میدان آورد، خون های مطهری بر زمین ریخته شد، اما این خون ها جوشید و زمینه ساز پیروزی نهضت حضرت امام خمینی(ره) در بهمن ماه ۵٧ گردید.

کسانی که در ١۵ خرداد به امام و مرجعیت لبیک گفتند، مردمی بودند که با انگیزه دینی و اعتقادی قیام کردند و هیچکدام از احزاب و گروه های سیاسی در آن نقش آفرین نبودند. لذا ١۵ خرداد که به تعبیر امام مبدأ نهضت اسلامی می باشد، بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه زنده بماند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و همیشه جاوید ١۵ خرداد ، این یاران صدیق امام روح الله، بر استمرار راه نورانی آنان تاکید نموده و اعلام می دارد، امروز تجلی ادامه راه شهدای ۱۵ خرداد در اطاعت از ولایت امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) بوده و حضور در انتخابات پیش رو نیز ادامه راه قیام خونین ١۵ خرداد می باشد.

یقینا راهی که شهدای ١۵ خرداد گشودند، هرگز فراموش شدنی نیست و با لطف الهی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.