تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

نماینده دهلران: 

مجلس به استقلال حوزه نفت و گاز ایلام ورود کند

مجلس به استقلال حوزه نفت و گاز ایلام ورود کند
ایلام -نماینده شهرستان های آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه نفت و گاز این استان با وجود ظرفیت های عظیم همچنان مستقل نشده است که باید در این زمینه مجلس وارد عمل شود.

 

بهزاد علیزاده روز دوشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام اظهار داشت: این استان نیازمند توجه ویژه مجلس در تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و رهایی از محرومیت است.

وی یادآور شد: استان ایلام در همه بخش ها نیازمند توجه ویژه دولتمردان است و باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام آن بودجه لازم اختصاص داده شود.

نماینده دهلران افزود: از ظرفیت ماده ۵۶ بخش خصوصی و در تدوین برنامه هفته توسعه باید بیش از گذشته به ایلام توجه شود چرا که این استان با وجود ظرفیت های عظیم و پتانسیل های بالقوه همچنان محروم است.

علیزاده خواستار توجه ویژه به پتروشیمی دهلران، دره شهر و ان جی ال دهلران شد و گفت: این استان در بخش نفت و پتروشیمی برای رونق اشتغال و تولید نیازمند افزایش حجم سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال باید از ظرفیت نیروهای بومی استان در صنایع نفت و و پتروشیمی استفاده شود و همواره در استخدام ها این صنایع اولویت با نیروهای بومی هر منطقه باشد.

نماینده دهلران به خسارت های خشکسالی اشاره کرد و افزود: خشکسالی خسارت های زیادی به کشور و استان ایلام وارد کرده که در راستا در ایلام نیازمند تمدید وام های کشاورزی به مدت ۲ سال، پرداخت خسارت به کشاورزان و خرید دام مازاد عشایر هستیم.

علیزاده با اشاره جمعیت ایلام و جانفشانی این مردم در هشت ساله دفاع مقدس، افزود: خواستاریم که در کمسیون شوراها، تصمیمات لازم برای این افزایش تعداد نمایندگان ایلام از سه نفر به پنج نماینده اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه وارد استان ایلام شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان ایلام، گفت و گو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها دقایقی پیش وارد فرودگاه ایلام شد.

وی پس از ورود به فرودگاه ایلام به منظور بازدید از روند احداث تونل بزرگ کبیرکوه که به عنوان بزرگ ترین تونل جاده ای کشور در حال احداث است، به شهرستان آبدانان عزیمت کرد.

قالیباف همچنین در این سفر یک روزه به شهرستان مهران عزیمت کرده تا در منطقه امیرآباد از روند اجرای طرح سامانه گرمسیری در محدوده استان ایلام بازدید کند.

بازدید از روستای شله کش از توابع شهرستان چرداول سومین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان ایلام است.

حضور در گلزار شهدای شهر ایلام و نشست با فعالان فرهنگی و جهادی نیز در سفر محمدباقر قالیباف به استان ایلام پیش بینی شده است.

آخرین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام شرکت در جلسه جمع بندی است و پس از آن قالیباف استان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.