تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی:

پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور است

پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور است
نگاه اقتصاد

 

محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی اظهار داشت: پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور علی‌الخصوص مدیریت شهری است و افراد پس از دریافت منصب به هیچ کجا پاسخگو نیستند لذا با توجه به شرایط موجود کشور نیازمند بازگشت به سمت حرکت‌های انقلابی دفاع مقدس هستیم.

انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را درگذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ی گام دوم انقلاب و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ارائه فرموده‌اند.

بیانیه‌ی گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد. برای رسیدن به این محق جوان‌گرایی، پاک دستی، تعهد، تخصص، کارآمدی و تجربه باید از معیارهای انتخاب مدیران آینده کشور باشد چراکه بسیاری از مشکلات امروزی کشور ناشی از رانت‌خواری و عدم شایستگی مسئولان اجرایی کشور است که حتی حاضر به پاسخگویی در مقابل افکار عمومی نیستند.

در همین راستا محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی عنوان کرد: با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و طلیعه دهه چهارم انقلاب اسلامی عده‌ای از جوانان، نخبگان، دانشگاهیان و انقلابیون بر ضرورت تحول ساختاری نظام جمهوری اسلامی کار پژوهشی انجام دادند و بیان کردند که ساختار فعلی نیازمند یک تحول بنیادین و بازگشت به آرمان‌های حضرت امام (ره) است و آنچه ما در ساختار مدیریتی شاهد هستیم نشان‌دهنده این است که فساد، تبعیض، ناکارآمدی و پدرخواندگی بر جامعه حاکم شده است.

جانبازی افزود: باید طرحی به کار ببندیم که راه برای ناکارآمدان بسته و فضایی عدالت محور ایجاد شود چراکه افرادی که در این چهل و اندی سال حکومت کردند باعث ایجاد دل‌زدگی شدند بنابراین باید مسیر را برای جوانان انقلابی هموار کنیم.

این فعال حقوقی اضافه کرد: پاسخگویی حلقه مفقوده نظام مدیریتی کشور است و افراد پس از دریافت منصب به هیچ کجا پاسخگو نیستند لذا با توجه به شرایط موجود کشور نیازمند بازگشت به سمت حرکت‌های انقلابی دفاع مقدس هستیم.

جانبازی اظهار داشت: باید زمینه را برای حضور نیروهای مؤمن، مخلص، فداکار و ایثارگر و دلسوز و آگاه و دارای بصیرت فراهم شود تا با شیوه دفاع مقدس که ایثارگرانه و انقلابی مشکلات امروز را از سر راه مردم بردارند.

این آینده‌پژوه عنوان کرد: جریان‌های ارزشی با عناوین مختلفی در دوره‌های گذشته وارد مسائل سیاسی می‌شدند که هم‌اکنون شورای هماهنگی و نیروهای انقلابی این موضوع را دنبال می‌کنند تا زمینه را برای موفقیت در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور نیروهای انقلابی فراهم کنند.

وی گفت: با بررسی مجموعه قوانین شورا متوجه می‌شویم که درصد خیلی کمی از این ناکارآمدی شورای شهر مختص به قوانین است و ما معتقدیم ناکارآمدی دوره‌های گذشته به علت سازوکار غلط برای انتخابات بوده و مشکل ما در عدم موفقیت به علت انتخاب افراد ناشایست است و باید تحولی در بحث شایسته گزینی صورت بگیرد.

محمد جانبازی، آینده‌پژوه و فعال حقوقی در پایان گفت: متأسفانه مدیریت شهری فعلی درگیر درگیری، نزاع، اختلاف و لابی‌گری بوده که مشکلاتی را برای شهر به وجود آورده‌اند که با توجه به حضور کاندیداهای انقلابی و مخلص می‌توان آینده درخشانی برای شهر متصور شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.