تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

وزنه بردار ایلامی سهمیه المپیک گرفت

وزنه بردار ایلامی سهمیه المپیک گرفت
ایلام - رییس هیات وزنه برداری ایلام گفت: علی هاشمی وزنه بردار ایلامی و قهرمان جهان، در وزن ۱۰۹ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد.

 

همایون بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با اصلاحات صورت گرفته در روند کسب سهمیه، هاشمی که پنج دوره مسابقه انتخابی را پشت سر گذاشته بود، با کسب امتیاز لازم مسافر توکیو شد.

وی افزود: فدراسیون جهانی وزنه برداری رنکینگ نهایی وزنه برداران را اعلام و براساس آن نفراتی که سهمیه المپیک توکیو را گرفتند، مشخص شدند.

رییس هیات وزنه برداری ایلام یادآور شد: بر اساس سیستم کسب سهمیه، هشت نفر اول هر وزن به همراه بهترین وزنه برداران هر قاره مجوز حضور در المپیک را گرفتند.

بسطامی ادامه داد: از ایران علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین سهمیه گرفتند.

وی تاکید کرد: علی هاشمی سال ۲۰۱۵ به عضویت تیم ملی درآمد و در این سال موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند وزن ۹۴ کیلوگرم قهرمان آسیا شد.

بسطامی ادامه داد: این ورزشکار همچنین در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان سال ۲۰۱۵ در آمریکا با مهار وزنه ۳۸۰ کیلوگرمی به عنوان چهارمی رقابت‌ها رسید.

وی ادامه داد: همچنین هاشمی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ «آناهیم» آمریکا در یک‌ضربف وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی را مهار کرد و مدال طلای یک‌ضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم مسابقات و در ۲ ضرب با رکورد ۲۲۱ کیلوگرم به نشان برنز رسید و در مجموع نیز طلایی شد.

رییس هیات وزنه برداری ایلام افزود: این زنه بردار ایلامی در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در ترکمنستان نیز با مهار وزنه ۳۹۶ کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

هاشمی اهل روستای مورت از توابع شهرستان چوار است و افتخارات زیادی از جمله طلای قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته وزنه برداری زیر نظر هیات وزنه برداری استان ایلام فعالیت ورزشی دارند و استان ایلام در این رشته ورزشی دارای استعدادهای خوبی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.