تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

“رای دادن”، عامل ناکامی توطئه‌های خارجی

“رای دادن”، عامل ناکامی توطئه‌های خارجی
.

اصفهان – جمعی از استادان دانشگاه و دانشجویان اصفهانی اعتقاد دارند که حضور پُرشور و تکوین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جاری، ضریب امنیت و اقتدار کشور را در سطح منطقه و جهان بالا می‌برد و عامل بازدارنده در قبال توطئه‌های خارجی علیه وطنمان ایران است.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری در یکی از حساس‌ترین برهه‌های انقلاب اسلامی روز جمعه بیست و هشتم خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و کارشناسان و فعالان سیاسی تاکید دارند که نتایج این رویداد سیاسی، تاثیر بسزایی در تعیین سرنوشت تک تک آحاد جامعه ایرانی در ابعاد داخلی و بین‌المللی دارد.

جمعی از استادان دانشگاه و دانشجویان نیز به عنوان قشر تحصیلکرده و نُخبگان جامعه با تاکید بر اهمیت حضور پُرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال بر این باورند که مشارکت اقشار مختلف بویژه دانشگاهیان در این رویداد بزرگ سیاسی، یکی از عرصه‌ها و عوامل تعیین کننده در اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و اگر مردم در انتخابات حاضر نشوند، نه تنها سودی برای آنها ندارد بلکه علاوه بر ایجاد مشکلات بیشتر در جامعه، به دشمنان نیز این جرات را می‌دهد که فشارهای خود علیه کشور را بالا ببرند.

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: هر انسان عاقل و منطقی تایید می‌کند که اگر مشارکت مردم وجود نداشته باشد، نظام حاکم بر جامعه نیز اقتدار لازم را ندارد.

مهرداد زینلیان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یکی از عرصه‌های تعیین کننده اقتدار حکومت است، افزود: اگر مردم در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند به منزله این است که نظام حاکم بر کشور را به رسمیت می‌شناسند و پشتیبان آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات، عامل بازدارنده در قبال توطئه‌های خارجی دشمنان علیه کشور است و امنیت میهن را تضمین می‌کند، اظهار داشت: دشمنانی که چشم طمع به کشورمان دوخته‌اند اگر پشتوانه نظام و اقتدار کشور را که از مشارکت بالا در انتخابات نشات می‌گیرد، ببینند، موفق به اجرای طرح‌ها و توطئه‌های خود نمی‌شوند.

این پزشک مُتخصص با بیان‌اینکه عده‌ای از مردم نسبت به وضعیت موجود و مشکلات اقتصادی مُنتقد هستند، تاکید کرد: برای بهبود وضعیت موجود چاره‌ای جز مشارکت اقشار مختلف مردم در انتخابات جاری نیست.

وی اضافه کرد: تعدادی از مردم تصور می‌کنند رای آنها در دوره‌های قبلی موثر نبوده است که این القائات توسط دشمن انجام می‌شود تا مردم را دلسرد و نااُمید و از مشارکت آنها جلوگیری کنند.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید استان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور پُرشور مردم در انتخابات، امنیت ملی و اقتدار در سطح منطقه‌ای و جهانی را به همراه دارد زیرا دشمنان می‌کوشند انتخابات امسال بی‌رونق برگزار شود.

فرهاد مصری‌ نژاد با بیان اینکه دشمنان در تلاشند تا با کاهش مشارکت مردم در انتخابات، توجیهی برای رفتارهای غیرانسانی خود علیه جمهوری اسلامی ایران بیایند، افزود: به‌همین دلیل نخستین نتیجه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، ایجاد امنیت است و به تبع آن دشمنان نیز دیگر جرات افزایش فشار بر کشورمان را پیدا نمی‌کنند.

رای ندادن، مشکلات جامعه را بیشتر می‌کند

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه جمعی از مردم بویژه افرادی که دارای مشکلات معیشتی هستند ممکن است تمایلی به حضور در انتخابات نداشته باشند، تصریح کرد: به اینگونه افراد بدلیل انتقادی که دارند باید حق داد اما از طرف دیگر، تصمیم آنها برای مشارکت نکردن در انتخابات نیز درست نیست زیرا رای ندادن، مشکلات جامعه را بیشتر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در یک روز برگزار می‌شود اما تاثیر آن سال‌ها باقی می‌ماند، گفت: اگر فردی انتخاب شود که در مسیر درست و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی قدم بردارد، آینده روشنی در انتظار ملت ایران خواهد بود.

مصری نژاد با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات موجب می‌شود که دشمن شکست خود را بپذیرد، افزود: در صورتی که دولت بعدی مسیر درست را انتخاب کند، تحریم‌ها خنثی می‌شود و قدرت چانه‌زنی دولت به نفع ملت نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش دانشگاهیان در انتخابات اظهار داشت: لازم است استادان به‌عنوان فرماندهان و دانشجویان به‌عنوان افسران مقابله با جنگ نرم، اطرافیان خود را تحت تاثیر قرار دهند و با گفت و گو با آنها، اهمیت حضور در انتخابات را تبیین کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز با بیان اینکه وضعیت کشور به سمتی رفته که نوعی دو قُطبی کاذب در باره حضور در انتخابات ایجاد شده است، گفت: این در حالیست که از ابتدای انقلاب اسلامی بر وحدت رویه در کشور تاکید شده است زیرا در مسائل کلان کشور و امور بین‌الملل تاثیر دارد.

مهدی صادقی در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر لزوم مشارکت همه اقشار جامعه در انتخابات با وجود انتقادهایی که نسبت به وضعیت موجود دارند، اضافه کرد: مسوولی که پس از انتخابات به سر کار می‌آید به پشتوانه رای مردم می‌تواند حق آنها را بگیرد در غیر این صورت نمی‌تواند حرف خود را در مجامع داخلی و بین المللی به کُرسی بنشاند.

مردم برای پیشرفت کشور در پای صندوق‌های رای حاضر شوند

این دانشجو با اشاره به اینکه سیاست‌های نادرست بر رفتار مردم تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: قهر کردن با صندوق‌های رای، کار درستی نیست زیرا ممکن است همان روش‌های نادرست دوباره اتفاق بیفتد بنابراین مردم برای پیشرفت کشور باید در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

صادقی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات، بستر تحقق اهداف چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ و سرآمد شدن در منطقه در همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند، اضافه کرد: کشور ایران متعلق به همه ۸۵ میلیون نفر جمعیت آن است بنابراین لازم است به افرادی رای داد که دلسوز مردم بوده و کارنامه و برنامه خوبی داشته باشند.

یک دانشجوی دانشگاه اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حضور استادان دانشگاه و دانشجویان در انتخابات با توجه به اینکه جزو قشر نُخبگان جامعه بشمار می‌آیند، از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: نُخبگان جامعه رابط بین مردم و مسوولان هستند بنابراین حضور آنها در انتخابات ضروریست.

علی پیکار با بیان‌اینکه دانشگاهیان با مشارکت در انتخابات نقش عمده‌ای در جریان‌سازی سیاسی کشور ایفا می‌کنند، افزود: انتخابات بر روی همه رویدادها و مسائل داخلی و خارجی کشور تاثیر می‌گذارد بنابراین دانشگاهیان می‌توانند به‌عنوان کُنشگران سیاسی، نقش خود را بخوبی در این زمینه ایفا کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاهیان در روشنگری و تبیین مسائل مختلف جامعه تصریح کرد: رویدادهای چند سال اخیر بر روی همه اقشار جامعه تاثیر گذاشته است بنابراین با توجه به این شرایط، انتخاب و حضور ما در پای صندوق‌های رای اهمیت زیادی برای بهبود شرایط دارد.

لزوم مشارکت در انتخابات برای زنده نگه داشتن جمهوریت و مردم‌سالاری دینی

این دانشجو با تاکید بر این نکته که قهر با صندوق‌های رای حاصل خوبی ندارد، گفت: اگر مردم خواهان جمهوریت و مردم سالاری دینی هستند باید در انتخابات شرکت و نقش خود را در این رویداد ایفا کنند تا این مولفه‌ها نیز زنده بمانند.

پیکار با بیان‌اینکه ما چه در انتخابات رای بدهیم و چه رای ندهیم، نتیجه آن بر آینده کشور تاثیر خواهد داشت، اضافه کرد: بنابراین رای ندادن می‌تواند به نوعی پشیمانی و عذاب وجدان در آینده مُنجر شود زیرا می‌دانیم که می‌توانستیم در سرنوشت خود و کشور تاثیر داشته باشیم اما از این کار سر باز زدیم.

اصفهان به عنوان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود ۲۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و پژوهشی، ۲۰۰ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی دارد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.
۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.
تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۷ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.
۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.
انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که ۲ هزار و ۳۵۷ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.