تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام تا رفع نواقص افتتاح نمی شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام تا رفع نواقص افتتاح نمی شود
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما تا رفع نواقص افتتاح نخواهد شد.

 

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: زمینی با وسعت بالا سال ۸۸ در میدان میلاد که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بود توسط عده ای تصرف شده و ادعای مالکیت داشتند که قرار بود بیمارستان فوق تخصصی ۳۷۶ تختخوابی در این مکان جانمایی و احداث شود.

وی افزود: با توجه به شرایط اجتماعی که در آن زمان پیش آمده بود مسوولان وقت تصمیم گرفتند این مکان را تغییر دهند و به بانگنجاب انتقال داده شود.

دکتر کریمیان ادامه داد: ملک کنونی این بیمارستان در بانگنجاب متعلق به دانشگاه ایلام بوده و قرار شد اداره مسکن و شهرسازی هزینه این ملک را پرداخت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: هرچند جانمایی این بیمارستان درست نیست، اما اقدامات ایمنی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیل در این منطقه انجام شده و از نظر فنی و مهندسی کنترل و ایمن شده است.

دکتر کریمیان یادآور شد: پس از کلنگ زنی این پروژه در سال ۸۸ قرار بود این طرح ظرف چهار تا پنج سال تحویل داده شود اما تا سال ۹۲ کاری روی آن صورت نگرفت و از سال ۹۲ احداث این پروژه آغاز و تا سال ۹۶ ادامه داشت.

وی گفت: سال های ۹۶ و ۹۷ این بیمارستان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و این پیشرفت تنها متعلق به اسکلت ساختمان و فضای خارج بود که پس از آن نیز پروژه متوقف شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲ بار پیمانکار این پروژه عوض شد و مسکن و شهرسازی آن را تحویل وزارت و وزارت نیز به شرکت مادر تخصصی وزارتخانه جهت احداث آن واگذار کرد که در سال ۹۶ سرعت آن بیشتر و بودجه آن نیز افزایش یافت.

دکتر کریمیان تاکید کرد: قرار بود این پروژه افتتاح شود اما با توجه به وجود نواقص و در اولویت قرار داشتن سلامت مردم استان با این موضوع موافقت نشد.

کریمیان تاکید کرد: در صورت وجود نقص و مشکل در بیمارستان خدمات به مردم نیز دچار اختلال می شود و باید ایمنی در نظر گرفته شود بنابراین زمانی این طرح افتتاح خواهد شد که از نظر زیرساخت های چهار گانه مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در خصوص تجهیزات بیمارستان نیز گفت: تامین تجهیزات جزو وظایف وزارتخاته است و تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیرات تحویل دانشگاه قرار گرفته است و یک سری تجهیزات نیز شامل ام ار آی ، سی تی اسکن و غیره باید توسط دانشگاه تامین شود که در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.