تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

امام جمعه ایلام:

رفع موانع اشتغالزایی و توجه به امنیت سرمایه گذاری در دستگاه قضایی امید آفرین است

رفع موانع اشتغالزایی و توجه به امنیت سرمایه گذاری در دستگاه قضایی امید آفرین است
،

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اهمیت دادن و توجه به هیئت های صلح و سازش در استان بیش از گذشته، ابراز کرد: هیئت های صلح نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشگیری جرایم و‌ مختومه کردن پرونده ها دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۳۱ خرداد) در دیدار با رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در ۲۸ خرداد به گونه ای پای صندوق های رای آمدند که تیر یاس بر قلب دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی نشاندند.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه دشمنان سال ها هزینه و تحریم کردند که مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند، ابراز کرد: حضور مردم در انتخابات، این توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی سید شهید دستگاه قضایی، یادآور شد: وجود شهید بهشتی در راس دستگاه قضایی برای دشمنان داخلی و خارجی قابل تحمل نبود، ایشان شخصیتی بود که در انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بود، آگاهی به زمان و عمل بر اساس شرایط و موقعیت در زمان انقلاب اسلامی و بر اساس علم و دانش و اعتماد کردن به جوانان از ویژگی های بارز ایشان بود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هفته قوه قضاییه فرصتی برای ارایه خدماتی است که در این دستگاه انجام شده است، افزود: دستگاه قضایی نقش مهم و به سزایی در جامعه دارد و آیت االله رئیسی کار بزرگی در دستگاه قضایی هم برای آرامش از درون و هم مبارزه با گردن کلفت هایی که در حاشیه امن قرار داشتند، انجام داد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نقشی که قوه قضاییه در اشتغالزایی داشت برای مردم امیدوار کننده بوده است، ابراز کرد: انجام این نقش در سطح استان ایلام نیز مورد انتظار است که زمینه های لازم برای ایجاد اشتعال در سطح جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه هر کسی که به قوه قضاییه مراجعه می کند توقع دارد که با عدالت برخورد شود، افزود: اگر اقدام عادلانه، قاطعانه، سریع و مطابق با قانون در دستگاه قضایی نهادینه شود شاهد کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی خواهیم بود و زمینه جرم بیشتر هم فراهم نمی شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کار قضایی در استان ما با توجه پیشینه مذهبی و بافت قبیله ای که دارد، متفاوت تر از سایر استان های کشور است، گفت: خوشبختانه در استان ایلام پرونده های پیچیده قضایی نداریم و برخی از پرونده های چند هزار میلیاردی نیز وجود ندارد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اهمیت دادن و توجه به هیئت های صلح و سازش در استان بیش از گذشته، ابراز کرد: هیئت های صلح نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشگیری جرایم و‌ مختومه کردن پرونده ها دارند.

وی با تاکید بر نقش امیدآفرینی دستگاه قضایی در صورت تسریع در کار و رسیدگی به پرونده ها، گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از مواردی که در دستگاه قضایی باید بیش از گذشته و بیش از سایر دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

صداقت در گفتار و عمل و شهامت دستگاه قضایی بسیار مهم است

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه صداقت در گفتار و عمل و شهامت دستگاه قضایی بسیار مهم است، گفت: سرعت عمل جدی و اطلاع رسانی شفاف از طریق رسانه ها به مردم از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، توان دستگاه قضایی در استان بیش از این است و امید است که روزی فرا برسد که افرادی که به دستگاه ف قضایی استان مراجعه می کنند دیگر به دفتر ما برای پیگیری کارشان مراجعه نکند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه اگر کسی از دفتر ما نامه آورد بر اساس عدالت با وی رفتار شود، یادآور شد: معیار ما عدالت است، اگر کسی از دفتر ما نامه آورد، اگر واقعا مظلوم واقع شده است مورد رسیدگی قرار گیرد، اگر چنانچه ظالم است باید با وی برخورد شود، ما وظیفه داریم که افرادی که به دفتر ما مراجعه می کنند به دستگاه قضایی برای پیگیری اموراتشان نامه بنویسیم اما اینکه واقعا ذی حق است یا نیست، کار دستگاه قضایی است و بنده به هیچ عنوان از کسی که ظالم است، هر کسی می خواهد باشد حمایت نمی کنم و از حق و عدالت حمایت می کنم.

حرکت خوبی در سازمان بازرسی استان شروع شده است که قابل تقدیر و امید بخش است

وی با اشاره به شرایط و رویکرد جدیدی در دستگاه قضایی در توجه به رفع موانع اشتغالزایی و توجه به امنیت سرمایه گذاری، تصریح کرد: حرکت خوبی در سازمان بازرسی استان شروع شده است که قابل تقدیر و امید بخش است که البته نیاز به پشتوانه قضایی دارد که پرونده ها به سرعت رسیدگی شود که موجب تسهیل کار و زمینه ساز کاهش تخلفات در سطح دستگاه های اجرایی شود.

امام جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: خدا توفیقی به ملت ایران داد که با حضور خودشان لبیک به ندای رهبری گفتند و چنین مشارکتی در سطح استان عالی است که دشمنان تمام عده و عُده خود را به میدان آورند اما این مشارکت ارزشمند بود و بنده از همه شهروندان ایلامی تقدیر و تشکر می کنم./ایلام – خبرگزاری شبستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.