تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

امام جمعه ایلام:

معیار در نتایج انتخابات قانون است

معیار در نتایج انتخابات قانون است
؛

 

ایلام – نماینده ولی فقیه با بیان اینکه معیار در نتایج انتخابات قانون است، گفت: امکان تخلف در هر انتخاباتی وجود دارد، اما درصد تخلف نسبت به کل انتخابات را قانون تعیین می‌کند و بستگی به قانون دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مردم ولایتمدار ایران در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ این توفیق را داشتند که سرنوشت خود را تعیین کنند، چرا که یک بمباران خبری بی نظیر برای تحریم و نقد انتخابات وجود داشت و تمام دشمنان دست به دست هم دادند تا مانع حضور مردم پای صندوق های رای شوند، اما مردم فهیم ایران پای صندوق‌ها آمدند.

وی افزود: برخی معتقدند شرکت مردم ۴۸ درصد بوده اما باید در نظر گرفت این انتخابات در چه شرایطی برگزار شده است، در همه دنیا انتخاباتی که در زمان شیوع کرونا برگزار شده ۱۲ تا ۱۵ درصد ریزش آرا وجود داشته و اگر این ریزش ۱۲ درصدی را در نظر بگیریم و به ۴۸ درصد خصور مردم اضافه کنیم، ۶۰ درصد مشارکت وجود داشته و این مشارکت در کنار فشارهای معیشتی مردم بوده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: روز انتخابات بسیاری پای صندوق های رای حضور یافتند اما به دلیل اختلال در سیستم رای گیری موفق به رای نشدند حال اینکه در کشورهای اروپایی که ادعای دموکراسی دارند، کمتر از مشارکت ایران اسلامی بوده و با توجه به شرایط ایران چنین حضوری رضایت بخش است.

کریمی تبار یادآور شد: همچنین از حضور مردم برای رای دادن در انتخابات شوراهای شهر و روستاها که نمایش ولایتمداری بود و از همه نامزدها که موجب مشارکت بیشتر مردم شد، تقدیر می شود.

وی به سوءاستفاده برای بدست آوردن قدرت اشاره کرد و افزود: چنانچه شخصی خود را شایسته مسوولیت می داند یا دیگران او را شایسته می‌دانند، اگر از قدرت مالی خود برای بدست آوردن جایگاه و مقام استفاده کند، اولین آسیب به اعتماد مردم که مهمترین سرمایه اجتماعی است، می زند و از نظر ما جرم و از نظر شرعی نیز خرید و فروش رای حرام و هنجارشکنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه هنجارشکنی در جامعه به مردم آسیب می رساند، گفت: خرید و فروش رای توسط برخی افراد ظلم به نامزدهای دیگر، تودهنی به شرف و هویت انسان و آسیب زدن به سلامت انتخابات است، چرا که نامزدها امین مردم هستند و فردی که با خرید و فروش آرا به شورای اسلامی راه پیدا کند، مجرم تلقی می شود، چرا که این افراد ممکن است به بیت‌المال نیز دست درازی کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین به انتخابات سالم اشاره کرد و گفت: انتخابات در بسیاری از شهرستان ها سالم بوده در برخی از شهرستان ها تخلف خرید و فروش آرا وجود داشته که این موضوع خیانت به مردم ایران است.

وی تاکید کرد: مردم استان ایلام فهیم و قانونمدار هستند و کسانی که بر نتایج انتخابات اعتراض دارند با ارائه مستندات اعتراض خود را در کمال متانت و آرامش ارائه دهند تا قانون این موضوع را بررسی و تعیین تکلیف کند.

حجت الاسلام کریمی تبار به اعتراضات نامزدها و طرفداران آنها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این راستا مسوولان و ناظران بر انتخابات باید بجد در زمینه خرید و فروش رای ورود و قانون را اجرا کنند، نباید ارزش و تخلف در جامعه رواج پیدا کند و عرصه از این افراد گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: به هیچ فردی نظر خاصی نداشته و تبعیت نکردم، پشتیبان هیچ شخصی نبودم افرادی که معترض شدند سکوت کنند تا قانون تصمیم بگیرد.

امام جمعه ایلام همچنین به سالگرد عروج شهید بهشتی و یارانش و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: هفتم تیرماه سالگرد شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش است و به همین مناسبت هفته قوه قضاییه برای تبیین خدمات این دستگاه ارزشمند نامگذاری شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: تیر ماه یکی از ماه‌های پرحادثه ما در سال ۶۰ است که ۷۲ نفر از نخبه‌های کار ساز و کارآمد نظام به شهادت رسیدند و روز قبل از آن نیز ترور نافرجام مقام معظم رهبر صورت گرفت و در این سال بدترین ترورها را مسوولین از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس دستگاه قضا ومقام معظم رهبری تجربه کردند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در آن شرایط با جنگ داخلی‌ نیز روبرو بودیم و ۴۰۰ کیلومتر مرز خط آبی و خاکی ما مورد تهاجم قرار گرفته و بخشی از سرزمین ما در تصرف بعثی‌ها و به شدت آسیب‌پذیر بودیم و منافقین نیز ناجوانمردانه این ترورها را انجام دادند اما با یک دستور امام خمینی (ره) مجبور به فرار شدند.

پیش از برگزاری نماز جمعه میز خدمت دادگستری ایلام بمناسبت هفته قوه قضاییه در مصلی ایلام برگزار و مشکلات افراد بسیاری مورد بررسی قرار گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.