تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

پناهی:

ترکیب آشوری و هروی به سود کاراته است/اتفاقات اخیر در شان این رشته نبود

ترکیب آشوری و هروی به سود کاراته است/اتفاقات اخیر در شان این رشته نبود
تهران- رئیس اسبق فدراسیون کاراته با بیان اینکه ترکیب آشوری و هروی به سود این رشته خواهد بود، گفت: اتفاقاتی که طی ۲ هفته اخیر رخ داد به هیچ عنوان در شان کاراته کشورمان نیست.

 

«سیدعباس احمدپناهی» در گفت و گو با ایرنا در خصوص حواشی رخ داده در کاراته ایران طی۲ هفته اخیر، اظهار داشت: اتفاقاتی کاراته ایران را تحت الشعاع قرار دارد که متاسفانه خوشایند این رشته پرافتخار نبود.

وی افزود: بحث اول انتصاب «محسن آشوری» به عنوان سرپرست نایب رئیسی فدراسیون بود. این از اختیارات رییس است تا تیم مدیریتی، روسای کمیته ها و کادر فنی تیم های ملی را منصوب کند.

پناهی تصریح کرد: تداخل در وظایف افراد قابل پذیرش نیست. اگر رئیس با افرادی که به او نزدیک هستند مشورت بگیرد، بسیار هم کار خوبی است اما معتقدم هیچ فردی نباید در تصمیمات نفر اول یک فدراسیون دخالت کند. اگر طباطبایی بدون مشورت سرمربی تیم ملی اقدام به انتخاب مربی برای او کند، قابل پذیرش است که سرمربی معترض باشد اما در دیگر انتصابات نباید خودمان موجب ایجاد حاشیه شویم.

وی با بیان اینکه همکاری محسن آشوری و شهرام هروی می تواند به سود کاراته ایران باشد، ادامه داد: آشوری فرد باتجربه ای است و بسیاری از قهرمانان و مربیان از نوجوانی تحت نظر او رشد کرده اند. هروی نیز مربی موفقی است که کارنامه و نتایجش برای همه مشخص است. ای کاش که آنها با برگزاری نشستی، اختلافات را کنار می گذاشتند و در کنار هم برای ائتلای بیشتر کاراته ایران تلاش می کردند.

رئیس سابق فدراسیون کاراته، گفت: سرمربی در مسائل فنی اختیار تام دارد و هروی توان فنی خود را ثابت کرده است. آشوری هم به عنوان نایب رئیس می توانست به تیم مدیریتی کمک شایانی داشته باشد و اگر این دو نفر نشستی را برگزار می کردند، هم اختلافات از بین می رفت و هم تداخلی در وظایف آنها ایجاد نمی شد.

پناهی در خصوص مشکلات دور از ذهن کاراته ایران در دو هفته اخیر، گفت: قضاوت دور از ذهن داور کشورمان در مسابقات گزینشی پاریس، حاشیه های ایجاد شده پس از انتصاب آشوری و اکنون مثبت شدن تست دوپینگ یکی از شانس های مدال المپیک از مواردی است که نشان می دهد کاراته از لحاظ مدیریتی دچار چالش شده است.

رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: رئیس فدراسیون باید پای تصمیمات خودش بایستد. متاسفانه مشکلی که برای عسگری ایجاد شد، بدترین ضربه برای کاراته ایران بود. باید مراقب ورزشکاران و قهرمانان خود باشیم و آنها را تا زمان مسابقات مراقبت کنیم تا اینگونه با مصرف کردن داروهایی مختلف موجب نشوند تا زحمات چند ساله خودشان، فدراسیون و کادر فنی از بین برود.

وی گفت: ورزشکار ما که تستش مثبت شده است، قهرمان جهان و نفر اول رنکینگ دنیا است و نیازی به دوپینگ ندارد. او از روی بی اطلاعی داروی خاصی مصرف کرده است. وقتی نظارت قوی داشته باشیم و با قهرمانان همچون یک دوست رفتار کنیم، اینگونه مشکلات ایجاد نمی شود. امیدوارم مسوولان فدراسیون حداقل مراقب سه کاراته کا دیگر المپیکی باشند تا برای آنان اتفاقی رخ ندهد.

پناهی تصریح کرد: شنیده ام این ورزشکار با چندین ماه محرومیت مواجه شده و امیدوارم مسوولان فدراسیون به کمک مدیران کمیته ملی المپیک، مستندات لازم را جمع آوری کرده و در اختیار مراجع بین المللی قرار دهند تا شاید محرومیت او برداشته شود.

وی با قدردانی از پیشکسوتان و بزرگان کاراته ایران، گفت: اکنون همه این بزرگواران سکوت کرده کرده اند تا کاراته ایران در آستانه المپیک با حاشیه مواجه نشود. مسوولان فدراسیون باید قدر این بزرگان را بدانند و برای موفقیت کاراته، تلاش بیشتری داشته باشند.این خوب نیست که در فاصله چند روز، سه اتفاق نامناسب رخ دهد و هیچگونه شفاف سازی و توضیحی از سوی رئیس فدراسیون صورت نگیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.