تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۱۹

هزار و ۱۲۶ بازرسی از واحدهای صنفی ایلام انجام شد

هزار و ۱۲۶ بازرسی از واحدهای صنفی ایلام انجام شد
،

 

ایلام – مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سه ماهه سال جاری هزار و ۱۲۶ مورد بازرسی نمونه برداری از واحدهای صنفی از جمله مراکز عرضه و توزیع کالای این استان انجام شده است.

مهناز همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد ۹۴۳ فقره بازرسی و ۱۳۰ فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.

وی، هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

همتی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پروانه علامت استاندارد ۲ فقره پروانه صنایع غذایی تعلیق و ۲ فقره پروانه ساختمانی و شیمیایی نیز ابطال شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه ها به شمار می رود.

همتی تاکید کرد: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال می شود.

وی از صدور سه فقره پراونه علامت استاندارد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت یک فقره پروانه علامت استاندارد نیز تمدید شده است.

دبیر شورای استاندارد استان ایلام یادآور شد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می پردازند.

به گفته وی، کارشناسان بطور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

۲۲۳ واحد تولیدی زیر پوشش اداره استاندارد در استان ایلام وجود دارد که ۱۲۳ واحد آن فعال و ۱۱۰ فعال راکد و غیر فعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.